וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריגת עאישה א-ראבי: הפרקליטות ערערה על שחרור הנאשם למעצר בית

בבקשה שהגישה לבית המשפט העליון טוענת הפרקליטות כי בבית המשפט המחוזי לא ניתן מספיק משקל למסוכנות הנער הנאשם ביידוי האבן שגרם למותה של הפלסטינית. בהודעתה ביקשה להשאיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים. סנגוריו: "הראיות שומטות את הקרקע מתחת האישום"

עריכה: איתי עמרם

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) ערר לבית המשפט העליון על ההחלטה לשחרר למעצר בית את הנער הנאשם בהריגת עאישה א-ראבי. הפרקליטות טוענת בערר כי בית המשפט המחוזי "לא נתן מספיק משקל למסוכנות הגבוהה של הנאשם, כפי שעולה מנסיבות ביצוע העבירה, קביעותיו של בית המשפט ותסקיר שירות המבחן עצמו".

הפרקליטות, שמבקשת להשאיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים, טוענת כי "מעשי הטרור של הנאשם, אשר בוצעו ממניע אידיאולוגי ועל רקע גזעני ועוינות כלפי ערבים, תוצאתם הקטלנית הטראגית, והתנהלותו הלעומתית בחקירתו אשר במהלכה שמר באופן גורף על זכות השתיקה וסירב לתקשר בכל צורה עם חוקריו, מצביעים על רמת מסוכנות גבוהה במיוחד המחייבת מעצר של ממש".

לקריאה נוספת בנושא
מסתמן: הנער שנאשם בהריגת עאישה א-ראבי ישוחרר למעצר בית
הפרקליטות על טענת הנאשם בפרשת הטרור היהודי: הדנ"א שלו בוודאות
ראשי ישיבת החשודים בטרור יהודי לרה"מ: "החקירה הפכה למסע יח"צ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט לא נתן מספיק משקל למסוכנות הנאשם. עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לכך, מתייחסת הפרקליטות בהודעתה לחוות הדעת של ראש המכון לרפואה משפטית, חן קוגל, שקבע כי החבלות בראשה של א-ראבי אינן תואמות לפגיעת אבן אחת. חוות הדעת הוצגה אתמול במהלך הדיון, לאחר ששופט המחוזי חגי טרסי החליט על השחרור, והפרקליטות מציינת כי אין כל קשר בין חוות הדעת להחלטה על מעצר הבית.

גם סנגוריו של הנאשם, עורכי הדין אריאל עטרי ועדי קידר, הגישו ערר וביקשו לשחרר אותו ללא תנאים מגבילים. בערר הם טוענים כי "חומר הראיות שומט את הקרקע מתחת האישום" וכי אין הצדקה "להגביל את הקשר שלו עם העולם החיצון".

עוד באותו נושא

המומחה הפתולוגי בתיק עאישה א-ראבי: הבדיקה סותרת את האישום בהריגה

לכתבה המלאה
חוות הדעת של החשוד ברצח עאישה א ראבי. אתר רשמי
חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית/אתר רשמי

צ' נאשם בעבירות של הריגה בנסיבות מעשה טרור, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב בנסיבות מעשה טרור. על פי כתב האישום, הוא הגיע יחד עם 2-3 אנשים נוספים ליד כביש 60 ויידה סלע במשקל שני ק"ג לעבר הרכב בו נסעה א-ראבי יחד עם בעלה ובתה בת התשע. הסלע פגע בעוצמה בראשה, ומותה נקבע מרפאה במרחק כמה קילומטרים משם, בתום ניסיונות החייאה.

במכון לרפואה משפטית התבססו על תצלומים ועל נתיחת המכון הפלסטיני. בחוות הדעת שהוצגה אתמול כתב קוגל כי "שני רופאים תמכו בדעתי בטענה כי החבלות בגולגולת המנוחה מתיישבות עם נזקים הנגרמים באנרגיה גבוהה מאוד, ולא מפגיעה אחת של אבן... אחד מבין הרופאים הללו תמך גם בדעתי שנראים, לפחות, שני מוקדי אימפקט". עוד נכתב בחוות הדעת כי שתי רופאות נוספות סברו כי אין מניעה שהפגיעות כפי שנראו בתצלומים, יכולות להיגרם מאבן שנזרקו ועוד שני רופאים קבעו כי לא ניתן להכריע.

(עדכון ראשון: 16:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully