וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתחזיות הסקרים: השמרנים ניצחו בבחירות באוסטרליה

18.5.2019 / 17:22

אחרי ש-17 מיליון אוסטרלים הצביעו ביותר מ-7,000 קלפיות, מפלגת השלטון הליברלית מובילה ביתרון קל על פני מפלגת הלייבור, שהודתה בתבוסתה. ראש הממשלה סקוט מוריסון הכריז על ניצחונו: "ממשלתי הביאה לנס, הניצחון מוקדש עבור האוסטרלים השקטים שתמכו בי"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מפלגת השלטון השמרנית ניצחה היום (שבת) עם יתרון קל בבחירות הכלליות שהתקיימו באוסטרליה, בניגוד לסקרים שניבאו הצלחה לאופוזיציה. הבחירות, שבהן הצביעו מיליוני אוסטרלים, נערכו בצל שני קמפיינים שונים: השמרנים הדגישו בקמפיין אתל הצמיחה הכלכלית של המדינה, והאופוזיציה הבטיחה לנקוט בפעולות בנוגע לשינוי האקלים ורפורמת המיסים.

הקואליציה הליברלית-לאומית של ראש הממשלה סקוט מוריסון נמצאת בשלטון מאז שנת 2013, אך ניצחונה מגיע אחרי שנאבקה עם תוצאות סקרים ונפגעה מחששות על חוסר יציבות ומחלוקות פנים-מפלגתיות. מוריסון צמצם את ההובלה של מפלגת הלייבור בסקרים האחרונים, אך מצביעים רבים עדיין זועמים על כך שהוא הדיח את קודמו בתפקיד, מלקולם טרנבול, בחודש אוגוסט האחרון.

ראש הממשלה הכריז על נצחונו ואמר כי ממשלתו הביאה לנס. "הניצחון מוקדש בעבור האוסטרלים השקטים שתמכו בי", אמר. קודם לכן מנהיג מפלגת הלייבור וראש האופוזיציה, ביל שורטן, הודה כי מפלגתו לא תוכל להרכיב את הממשלה. שורטן התקשר למוריסון ובירך אותו על תוצאות הבחירות.

לקריאה נוספת
צפו: מפגינה השליכה ביצה על ראש ממשלת אוסטרליה
בהצנחת נקניקיות מורעלות: אוסטרליה מתכננת לחסל 2 מיליון חתולי רחוב
ראש הממשלה על המפגינים הטבעונים: "הם לא אוסטרלים"

סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, מכריז על ניצחון בבחירות, 81 מאי 2019. רויטרס
ראש הממשלה מוריסון, רעייתו ג'ני ובנותיהם אבי ולילי בהכרזת הניצחון, היום/רויטרס

במהלך הקמפיין, מנהיג האופוזיציה הצליח לזכות בליבם של חלק המצביעים החשים כי נותרו מאחור מבחינה כלכלית וחוששים ממשבר האקלים. זאת בשל התחייבותו לחתוך בהקלות המס שניתנות לעשירים, ולהפחית בצריכת גזי החממה. שורטן אמר כי אם ייבחר, ממשלתו תקדם הפחתה של צריכת הפחמן ב-45% עד שנת 2030, ואפס צריכת פחמן עד 2050.

לעומת זאת, יריבו, מוריסון, אמר כי אוסטרליה תהיה נאמנה להתחייבויותיה להסכם פריז שנחתם ב-2015, לפיו המדינה תפחית את צריכת גזי החממה שלה ב-26% עד 28% מהרמות שנמדדו בשנת 2005, אך אמר כי שאיפות יותר שאפתניות עלולות לפגוע בכלכלה.

עוד באותו נושא

אחרי "הפיכה" פנימית: גזבר ממשלת אוסטרליה יהיה ראש הממשלה החדש

לכתבה המלאה
מנהיג האופוזיציה באוסטרליה, ביל שורטן, מצביע בבחירות. 18 במאי 2019. רויטרס
מנהיג האופוזיציה ביל שורטן מצביע עם רעייתו, היום/רויטרס

הקלפיות במדינה נפתחו בשעה 8:00 בבוקר (שעון אוסטרליה) ונסגרו בשעה 18:00. ההצבעה באוסטרליה היא חובה חוקית, וכ-17 מיליון בני אדם כשירים לעשות זאת. יותר מ-7,000 קלפיות נפרסו ברחבי המדינה במקומות כגון מועדוני גלישה, בתי ספר מתחמים ציבוריים. בנוסף לכך, הוצבו כ-90 מרכזי הצבעה מחוץ למדינה. מוריסון אמר יותר מוקדם היום כי "תמיד חשבתי שהבחירות האלו יהיו צמודות".

קמפיין הבחירות הסתיים בטעם רע עם מותו של בוב הוקי, שכיהן כראש ממשלה מטעם מפלגת הלייבור בין השנים 1991-1983. הוק היה בן 89 במותו. יו"ר הלייבור אמר כי מותו של הוק הגביר את רצונו לנצח.

(עדכון ראשון: 13:46)

מצביעים בקווינסלנד, אוסטליה. 18 במאי 2019. רויטרס
תושבים עומדים בתור על מנת להצביע באוסרליה, היום/רויטרס
סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, מכריז על ניצחון בבחירות, 81 מאי 2019. רויטרס
מוריסון ומשפחתו, היום/רויטרס
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון מצביע בבחירות. 18 במאי 2019. רויטרס
מוריסון מצביע עם רעייתו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully