וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "הפיכה" פנימית: גזבר ממשלת אוסטרליה יהיה ראש הממשלה החדש

סקוט מוריסון זכה בתמיכת חברי המפלגה הליברלית, שהדיחו את מלקולם טרנבול מהתפקיד בעקבות צניחה בסקרים. הוא ראש הממשלה הרביעי בעשור האחרון שמוחלף בידי מפלגתו. מוריסון השמרן, שאחראי למדיניות הגירה שנויה במחלוקת, הבטיח לאחד את המפלגה לקראת הבחירות בשנה הבאה

ראש ממשלת אוסטרליה הנכנס סקוט מוריסון, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
ניצח במרוץ הפנימי. מוריסון, הלילה/רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול הודח הלילה (שישי) ב"הפיכה" מפלגתית ובמקומו ייכנס לתפקיד גזבר הממשלה סקוט מוריסון. זאת ברקע הירידה בסקרים של המפלגה הליברלית, לקראת הבחירות שיתקיימו בשנה הבאה.

טרנבול תיאר זאת כ"מרד" מצד האגף השמרני במפלגתו, והוא ראש הממשלה הרביעי של אוסטרליה בעשור האחרון המודח על ידי מפלגתו שלו. "זאת הייתה פריבילגה להיות מנהיג האומה הגדולה הזאת, אני אוהב את אוסטרליה. אני אוהב את אזרחי אוסטרליה", אמר וכינה את השבוע החולף "שיגעון".

מוריסון, בן 51, ניצח בבחירות הפנימיות עם 45 קולות, וגבר על שר הפנים לשעבר פיטר דאטון, שהיה אחד המבקרים התקיפים ביותר של ראש הממשלה היוצא. המפלגה הליברלית הפסידה בשורת בחירות על מושבים בפרלמנט, ומחלוקת על מדיניות האנרגיה שהציג טרנבול הייתה הגפרור שהצית את המתיחות בין ראש הממשלה המתון לבין האגף השמרני.

עוד ידיעות מהעולם
מו"ל עיתון המקורב לטראמפ קיבל חסינות: "מחזיק במידע שעלול לפגוע בו"
"תקדים מסוכן": סעודיה עשויה להוציא להורג פעילת זכויות אדם

ראש ממשלת אוסטרליה היוצא מלקולם טרנבול, במסיבת עיתונאים בקנברה, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
"זאת הייתה פריבילגיה גדולה". טרנבול, הלילה/רויטרס

דאטון ניסה בעקבות זאת להדיח את טרנבול ללא הצלחה ביום שלישי, אך ההפסד הצר שלו בהצבעה הפנים-מפלגתית רק הגבירה את הכאוס במפלגה. אחרי שראש הממשלה איבד כמה מתומכיו החשובים ביותר, מוריסון נכנס למרוץ וניצח.

מוריסון, חבר פרלמנט מאז 2007, הוביל את מדיניות ההגירה השנויה במחלוקת של אוסטרליה, שכללה הקמת מרכזי מעצר באיים הסמוכים. על אף שהוא נחשב לפרגמטי, הוא הוביל את קבוצת השמרנים הדתיים שהתנגדו לנישואים חד-מיניים.

אחרי ניצחונו, הבטיח מוריסון, שיהיה ראש הממשלה ה-30 של אוסטרליה, לאחד מחדש את המפלגה בתום השבוע הקשה שעברה. את מקומו כגזבר, שהוא למעשה התפקיד השני בחשיבותו בממשלה, ימלא ג'וש פריידנברג, יהודי חובש כיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בחירות כל שלוש שנים

מוריסון יצטרך לא רק לאחות את הקרעים בשורות מפלגתו, אלא גם לרכוש מחדש את אהדת הציבור אחרי שהממשלה הפסיקה לעסוק בניהול המדינה לטובת קרבות פוליטיים. הבחירות אמרות להתקיים עד מאי, וראש הממשלה החדש הבהיר כי הן לא יוקדמו וכי הוא יקדיש את מירב תשומת הלב לבצורת הקשה שבמזרח המדינה.

זו תקופה ארוכה ששום ראש ממשלה באוסטרליה לא סיים את כהונתו המלאה. זאת בין היתר לאור העובדה כי הבחירות מתקיימות מדי שלוש שנים וכי ראשי ממשלה לא פופולריים פעמים רבות מודחים מתוך מפלגותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully