וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקדים מסוכן": סעודיה עשויה להוציא להורג פעילת זכויות אדם

23.8.2018 / 11:37

איסרא אל-רומרם נעצרה עם פעילים נוספים בעקבות ההפגנות במחוז השיעי בממלכה בזמן "האביב הערבי". ארגוני זכויות אדם חוששים כי היא עלולה להיות האישה הראשונה בממלכה שמוצאת להורג בשל פעילותה הפוליטית

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

ארגוני זכויות אדם מזהירים כי ערב הסעודית עלולה להוציא להורג פעילת זכויות אדם, שעצורה מאז דצמבר 2015 יחד עם פעילים נוספים. אם אכן יבוצע עונש המוות, תהיה איסרא אל-רומראם פעילת זכויות האדם הראשונה שמוצאת להורג בשל פעילותה.

לפי הארגונים אמנסטי אינטרנשיונל, משמר זכויות האדם ואחרים, הקבוצה נעצרה בעקבות הפגנות שפרצו במחוז השיעי קטיף שבמזרח הממלכה בזמן אירוע "האביב הערבי" ב-2011. בריאד סירבו להגיב לכך, בשל חג הקורבן.

"זה עלול לקבוע תקדים מסוכן מבחינת פעילות זכויות אדם אחרות שמוחזקות מאחורי הסורגים", נמסר מארגון משמר זכויות האדם. הפעילים עומדים לדין בבית משפט סודי נגד טרור, והאישומים נגדם כוללים הסתה להפגנות ותמיכה במתפרעים.

לקריאה נוספת בנושא
קנדה על המשבר מול סעודיה: נמשיך להגן על זכויות נשים

איסרא אל-רומראם. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
תיעדה את ההפגנות במחוז השיעי. אל-רומראם/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

אל-רומראם תיעדה את ההפגנות נגד הרשויות, ונלקחה מביתה לפני כשלוש שנים. מרבית המיעוט השיעי בממלכה הסונית השמרנית חי במחוז קטיף, העשיר בנפט. לטענת המקומיים, נאסר עליהם לקיים את דתם והם אינם זוכים לחינוך ולעבודה ראויים. הממשלה מכחישה זו.

מאז 2011 פעלו כוחות הביטחון במחוז נגד חמושים שיעים, שאחראים למתקפות ספורדיות, והם הואשמו על ידי ארגוני זכויות אדם בשימוש בכוח מופרז במהלך פעילות בעיר אל-עוומאיה. ערב הסעודית מאשימה את איראן, אויבתה האזורית, בכך שהיא תומכת בחמושים השיעים במחוז, טענות שטהראן מכחישה.

נשים חולפות על פני כרזה של סלמאן מלך ערב הסעודית בפאתי ריאד, פברואר 2018. רויטרס
נשים חולפות על כרזה של המלך בפאתי ריאד/רויטרס

ערב הסעודית ערכה בשנים האחרונות שורת רפורמות מרחיקות לכת בכלכלה ובחברה, שכללו גם את ביטול איסור הנהיגה שהוטל על נשים בממלכה. למרות הניסיון של יורש העצר הצעיר מוחמד בן סלמאן להראות פתיחות רבה יותר, הוא אחראי לגל מעצרים נגד פעילי זכויות אדם, מבקרי משטר ואף של נסיכים ושל אנשי עסקים.

מעצרם של אנשי האליטה גרם לחששות בקרב המשקיעים הזרים, ורובם שוחררו אחרי הסדרים שבהם ויתרו על מיליארדי דולרים. בסימן נוסף ומדאיג מבחינת המערב, דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי ריאד ביטלה את

ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה של ערב הסעודית, התייחסה אתמול לדיווחים ואמרה כי היא "מודאגת מאוד ממעצרם של פעילי זכויות אדם בערב הסעודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully