וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה על המשבר מול סעודיה: נמשיך להגן על זכויות נשים

6.8.2018 / 18:19

משרד החוץ באוטווה הביע "דאגה רבה" מהחלטת ריאד לגרש את השגריר שלה ולהקפיא יחסים כלכליים, בעקבות גינוי מעצר פעילי זכויות. מדינות ערביות רבות, כולל הרשות הפלסטינית, התייצבו לצד ערב הסעודית

צילום: מתוך הטוויטר של Polyglot, עריכה: שניר דבוש

קנדה הביעה היום (שני) "דאגה רבה" מהחלטתה של ערב הסעודית להקפיא יחסי מסחר חדשים בין שתי המדינות, אך הבהירה כי היא ממשיכה לעמוד על הערותיה בנוגע לזכויות אדם שהובילו למשבר דיפלומטי - כך הודיעה דוברת של משרד החוץ. זאת בזמן שריאד ממשיכה לנקוט צעדים נגד אוטווה, כשהודיעה על השעיית כל התכניות לחילופי סטודנטים ביניהן.

"קנדה תמשיך לעמוד למען הגנה על זכויות אדם, במיוחד כשזה נוגע לנשים, ולחופש הביטוי ברחבי העולם", מסרה הדוברת מארי-פייר ברי, שהוסיפה כי קנדה מחפשת "הבהרות" מהממלכה, שהודיעה על גירוש השגריר הקנדי ועל החזרת שגרירה.

במקביל, בעלות בריתה הערביות של ערב הסעודית, בהן איחוד האמירויות הערביות, בחריין וגם הרשות הפלסטינית, התייצבו לצד ריאד ואמרו כי הן מגנות כל התערבות בענייניה הפנימיים.

סאמר בדאווי, פעילת זכויות סעודית, לצד הילרי קלינטון ומישל אובמה בטקס במחלקת המדינה בוושינגטון, 2012. AP
קנדה קראה לשחרור הפעילות. סאמר בדאווי לצד קלינטון ומישל אובמה ב-2012/AP

המשבר החל אחרי ממשלת קנדה קראה ל"שחרורן המידי" של הפעילות, סאמר בדאווי ונסימה אל-סדה - העצורות האחרונות בשורת פעולות לדיכוי פעילים, אנשי דת ועיתונאים בערב הסעודית, שיותר מ-12 מהם נעצרו מאז חודש מאי.

רבות מהעצורות היו פעילות במחאה נגד האיסור על נשים לנהוג בממלכה, שבוטל לאחרונה. בדאווי היא אחותו של הבלוגר ראיף בדאווי, המוכר כמתנגד למשטר בריאד, שאשתו היא אזרחית קנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully