וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ביחסים: סעודיה גירשה את שגריר קנדה שגינה מעצר פעילי זכויות

6.8.2018 / 9:30

משרד החוץ בריאד גינה את "ההתערבות בעניינינו הפנימיים" בעקבות קריאת אוטווה לשחרור פעילות למען זכויות נשים. הממלכה אף הודיעה על השהיית קשרי המסחר ועל אפשרות לצעדים נוספים בהמשך

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ערב הסעודית הודיעה הלילה (שני) על השהיית קשרי המסחר וההשקעות עם קנדה ועל החזרת שגרירה מהמדינה. בהודעת משרד החוץ בריאד נמסר עוד כי על שגריר קנדה בממלכה לצאת מתחומה תוך 24 שעות. הצעד החריף מגיע לאחר שביום שישי גינתה אוטווה את מעצרן של פעילות למען זכויות נשים ביום רביעי האחרון.

ממשלת קנדה קראה ל"שחרורן המידי" של הפעילות, סאמר בדאווי ונסימה אל-סדה - העצורות האחרונות בשורת פעולות לדיכוי פעילים, אנשי דת ועיתונאים בערב הסעודית, שיותר מ-12 מהם נעצרו מאז חודש מאי.

רבות מהעצורות היו פעילות במחאה נגד האיסור על נשים לנהוג בממלכה, שבוטל לאחרונה. בדאווי היא אחותו של הבלוגר ראיף בדאווי, המוכר כמתנגד למשטר בריאד, שאשתו היא אזרחית קנדית.

בהודעת משרד החוץ הסעודי נמסר עוד כי הממלכה נמנעת מהתערבות בענייניהן של מדינות אחרות, לרבות קנדה, ובהתאם לכך דוחה כל התערבות בענייניה הפנימיים. בהודעה נטען כי ריאד שומרת לעצמה את הזכות לנקוט צעדים נוספים וכי "כל פעולה נוספת מצד קנדה ברוח זו תיחשב להכרה בזכותנו להתערב בעניינים הפנימיים שלה".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
נישואי הטרור: בנו של בן לאדן התחתן עם בתו של מפקד פיגועי 9/11
אינדונזיה: לפחות 91 הרוגים ברעידת אדמה חזקה שהכתה באי תיירותי
הכלכלה במשבר - והסנקציות חוזרות: איראן מנסה להיחלץ מהקריסה

נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצמבר 2015. AP
נשים מצביעות בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצבמר 2015/AP
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully