וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נישואי הטרור: בנו של בן לאדן התחתן עם בתו של מפקד פיגועי 9/11

חמזה, בנו בן ה-29 של מנהיג אל-קאעידה לשעבר שחוסל בפשיטה אמריקנית ב-2011 נשא את בתו של מוחמד עטא, שפיקד על הפיגועים בארה"ב בשנת 2001 ואף הטיס את המטוס הראשון שפגע בבניין התאומים הצפוני שבניו יורק. הבן הצעיר הבטיח בעבר לנקום את מות אביו

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

חמזה בן לאדן בנו של מנהיג ארגון אל-קאעידה אוסמה בן לאדן נשא לאישה את בתו של מוחמד עטא, שפיקד על חולית המחבלים שביצעה את הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001 בארצות הברית - כך מסרו בני משפחתו. אחיו של בן לאדן, אחמד וחסן טענו כי הם מאמינים שחמזה התמנה לתפקיד בכיר באל-קאעידה, ובכוונתו לנקום את מות אביו שחוסל במבצע אמריקני בפקיסטן בשנת 2011.

בן לאדן בן ה-29 שומר על פרופיל נמוך מאז מותו של אביו, ולא יצר קשר עם יתר בני משפחתו. בשנה שעברה מחלקת המדינה האמריקנית צירפה את חמזה בן לאדן לרשימת הטרוריסטים העולמית. צעד זה נעשה לאחר שהוא הוגדר כ"אדם המנסה באופן פעיל לאיים במעשי טרור נגד מטרות אמריקניות ברחבי העולם". מקום שהותו של בן לאדן הצעיר לא ידוע, וגופי מודיעין מעריכים כי הוא מסתתר בפקיסטן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמזה בן לאדן, בגיל 15/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוחמד עטא הטיס את טיסת "אמריקן איירליינס" מספר 11 בזמן מבצע החטיפה. היה זה המטוס הראשון מבין ארבעה שנחטף באותו היום. המטוס שאותו חטף התרסק אל תוך אחד ממגדלי התאומים בניו יורק.

בשבוע שעבר התראיינה אליה גאנם, אמו של אוסמה בן לאדן, לראשונה ל"גרדיאן" הבריטי. בריאיון סיפרה כי "חיי היו קשים מאוד, משום שהוא היה רחוק ממני כל כך. הוא היה ילד טוב מאוד ואהב אותי כל כך". אמו של מנהיג ארגון הטרור הרצחני הצביעה על סביבתו הקרובה של בנה שהשפיעה עליו ודרדרה את הנער שגדל במשפחה סעודית אמידה לבחור בדרך הטרור האסלאמיסטי. "הוא פגש כמה אנשים ששטפו את מוחו בתחילת שנות ה-20 של חייו. אפשר לקרוא לזה כת".

אחמד, אחיו הצעיר של אוסמה אמר באותו הריאיון כי אחרי הפיגועים במגדלי התאומים, "הייתי בשוק, המום. זו הייתה הרגשה מוזרה ביותר". לדברי האח, "ידענו מהרגע הראשון שזה אוסאמה, מהאח הצעיר ביותר למבוגר ביותר, כולנו התביישנו באחינו".

עוד באותו נושא

אמו של בן לאדן מדברת לראשונה: "הוא עבר שטיפת מוח בצעירותו"

לכתבה המלאה
תצלומים של אוסמה בן לאדן במחבואו ההררי באזור טורה בורה - אפגניסטן, 1996. משרד המשפטים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים האמריקני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully