וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של בן לאדן מדברת לראשונה: "הוא עבר שטיפת מוח בצעירותו"

עאליה גאנם סיפרה ל"גרדיאן" כי בנה, שהפך למנהיג ארגון הטרור הרצחני אל-קאעדה, "היה ילד טוב ואהב אותי מאוד". אחיו סיפר בריאיון על הרגע ששמעו בני משפחתו על מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, "היינו בהלם, ידענו מהרגע הראשון שזה הוא"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

עאליה גאנם, אמו של מנהיג ארגון אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן לאדן, התראיינה לראשונה ל"גרדיאן" הבריטי. בריאיון שהתפרסם היום (שישי) סיפרה כי "חיי היו קשים מאוד, משום שהוא היה רחוק ממני כל כך. הוא היה ילד טוב מאוד ואהב אותי כל כך".

אמו של מנהיג ארגון הטרור הרצחני, שחוסל בפשיטה אמריקנית בשנת 2011, הצביעה על סביבתו הקרובה של בנה שהשפיעה עליו ודרדרה את הנער שגדל במשפחה סעודית אמידה לבחור בדרך הטרור האסלאמיסטי. "הוא פגש כמה אנשים ששטפו את מוחו בתחילת שנות ה-20 של חייו. אפשר לקרוא לזה כת".

לקריאה נוספת:
אחרי שנחשף כי קיבל קצבאות: גרמניה תגרש את מאבטחו של בן לאדן
ממצעד החיים עד הכותל: כך התחברו מקורבי בן לאדן למוקדי כוח בישראל
אבל בעולם הג'יהאד: נכדו של בן לאדן נהרג בתקיפה אווירית

תצלומים של אוסמה בן לאדן במחבואו ההררי באזור טורה בורה - אפגניסטן, 1996. משרד המשפטים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
"הצטרף לכת". בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים האמריקני

מאחוזת המשפה המפוארת בעיר ג'דה שבמזרח ערב הסעודית, כשמאחוריה תמונתו של אוסמה עם זקן עבות ומדי צבא, סיפרה האם כי בעלה השני והנוכחי גדיל את שלושת הבנים. "הוא היה טוב לאוסמה", סיפרה האם.

למרות הפיגועים האכזריים שתכנן אוסמה, משפחת בן לאדן נותרה אחת המשפחות העשירות והמבוססות ביותר בממלכה, בזכות אימפריית הנדל"ן שלה וקשריה לממסד.

לדברי האם, הוא השתנה כשהתחיל ללמוד כלכלה באוניברסיטה בג'דה. "האנשים באוניברסיטה שינו אותו. הוא הפך להיות בן אדם אחר. הוא היה ילד טוב עד אז", סיפרה. "היה להם כסף למטרה שלהם. תמיד אמרתי לו להתרחק מהם, והוא מעולם לא הודה בפניה על מה שהוא עושה מאחר שהוא אהב אותי כל כך".

במהלך לימודיו, הכיר אוסמה את עבדאללה עזאם הפלסטיני, שנחשב לאב הרוחני של אל-קאעדה ושל הג'יהאד הסוני העולמי. הוא הוביל את המאבק של המוג'האדין בסובייטים באפגניסטן, שם, סיפרה גאנם, ראתה את בנה הבכור לאחרונה ב-1999.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת אסון התאומים מנהטן, ניו יורק  - 2001. AP
"ידענו ישר שזה הוא". מגדלי התאומים עולים באש, 11 בספטמבר 2001/AP

אחמד בן לאדן, אחיו של אוסמה שהתראיין גם הוא לעיתון, סיפר אחרי שאמו יצאה מהחדר כי היא נותרה ב"הכחשה" ביחס אליו. "היא מאשימה רק את אלו שהיו סביבו. היא מכירה רק את הצד הטוב שלו, את הצד שכולנו ראינו. היא מעולם לא הכירה את הצד הג'יהאדיסטי".

הוא אמר כי אחרי הפיגועים במגדלי התאומים,"הייתי בשוק, המום. זו הייתה הרגשה מוזרה ביותר". לדברי האח, "ידענו מהרגע הראשון שזה אוסאמה, מהאח הצעיר ביותר למבוגר ביותר, כולנו התביישנו באחינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully