וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנחשף כי קיבל קצבאות: גרמניה תגרש את מאבטחו של בן לאדן

26.6.2018 / 13:59

הרשויות בעיר בוכום, שבה התגורר סאמי א. ב-20 השנה האחרונות, הודיעו כי הוא נעצר עד להשלמת הליך גירושו לתוניסיה מולדתו. זאת אחרי שנודע כי זכה למימון מהרשויות על אף שהוגדר כאיום ביטחוני פוטנציאלי

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: מרקל על משבר ההגירה באירופה, החודש)

אזרח תוניסיה, שבעבר שימש שומר הראש של אוסמה בן לאדן וזכה למקלט בגרמניה בשנים האחרונות, נעצר לפני גירושו האפשרי - כך מסר היום (שלישי) דובר מטעם העיר בוכום. באפריל נחשף כי סאמי א. מקבל קצבאות מהמדינה על אף שהוא סווג על ידי סוכנויות המודיעין כאיום פוטנציאלי.

אתמול הודיעה המשטרה כי שומר ראשו לשעבר של מנהיג אל-קאעדה, שחוסל על ידי ארצות הברית בפקיסטן ב-2011, נעצר על ידי המשטרה לבקשת הרשויות בעיר שבמערב גרמניה וכי הוא לא התנגד לכך. דובר של העיר מסר כי סאמי א. הופיע אתמול בפני שופט, שהחליט להחזיקו במעצר לפני הגירוש. הדובר אמר כי העיר קיבלה אתמול מידע מהסוכנות הפדרלית למהגרים ולפליטים שאין לה יותר התנגדות לגירושו.

ב"בילד" דווח בעבר כי הרשויות בגרמניה ניסו לגרש את האיש, המתגורר בבוכום מאז 1997, החל מ-2006. עם זאת, בשל החשש שיעבור עינויים בחזרה בתוניסיה מנעו את הסגרתו. לאחרונה, הורה שר הפנים הורסט זיהופר לרשויות ההגירה לנקוט הליכים שיאפשרו את גירושו מגרמניה.

לקריאה נוספת בנושא
ברשימת מקבלי הקצבאות בגרמניה: שומר ראשו לשעבר של בן לאדן

כתבה בעיתון בילד הגרמני בעניינו של בן לאדן. -, מערכת וואלה! NEWS
לא התנגד למעצרו. סאמי א. בחשיפת הבילד, אפריל/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully