וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשימת מקבלי הקצבאות בגרמניה: שומר ראשו לשעבר של בן לאדן

בעקבות בקשה של מפלגת הימין הקיצוני, נחשף כי סאמי א., אזרח תוניסיה, חי במדינה מאז 1997 על אף שבקשת המקלט שלו נדחתה. הוא ריצה מאסר אחרי שהורשע בהיותו מאבטח של מנהיג אל-קאעדה, וממשיך לחיות במדינה עם משפחתו

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דיווח על בנו של בן לאדן, שהפך לבכיר באל-קאעדה)

אזרח תוניסיה, שבעבר היה שומר ראש של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, חי בגרמניה מאז 1997 ומקבל קצבה בסך 1,168 אירו בכל חודש - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת בגרמניה.

הוא נחשף בעקבות בקשה שהגישה מפלגת הימין הקיצוני (AfD) לגבי האיש, שזוהה רק כסאמי א. שמו המלא לא פורסם כדי לשמור על פרטיותו. הוא הכחיש כי היה לו קשר לארגוני טרור והוא לא גורש בחזרה לתוניסיה מחשש שהוא יעבור עינויים שם.

לפי עדות במשפט שהתקיים בגרמניה ב-2005, שומר הראש ריצה כמה חודשים מאסר באותו עשור בשל היותו אחד משומרי ראשו של בן לאדן באפגניסטן. הוא הכחיש זאת, אך השופטים בבית המשפט בדיסלדורף קיבלו את העדות. הוא נחקר שוב על קשריו לאל-קאעדה ב-2006, אך לא הועמד לדין.

עוד ידיעות מהעולם
חסם את הכניסה והדליק אש: 18 איש נספו בהצתה בקריוקי בסין
צרפת נושמת לרווחה: אותר לב הזהב הגנוב של הגיבורה מהמאה ה-16

תצלומים של אוסמה בן לאדן במחבואו ההררי באזור טורה בורה - אפגניסטן, 1996. משרד המשפטים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
חוסל ב-2011. בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים האמריקני

סאמי א. מתגורר בעיר בוכום עם אשתו, אזרחית המדינה, ועם ארבעה ילדים. הוא קיבל אשרת שהייה זמנית בגרמניה ב-1999 ולאחר מכן הוא עבר הכשרה בכמה קורסים טכנולגיים. הוא עבר להתגורר בעיר ב-2005 אחרי בקשת המקלט שלו נדחתה מאחר שהרשויות סימנו אותו כסיכון ביטחוני. בעקבות זאת, עליו לדווח מדי יום לתחנת משטרה.

לפי ממשלת גרמניה, חשודים בטרור ממדינות צפון אפריקה עומדים בפני עינויים במולדתם. ולכן, תוניסיה ושכנותיה לא נמצאות ברשימת המדינות הבטוחות, שאליהן ניתן לגרש מבקשי מקלט שבקשותיהם נדחו. האמנה האירופית לזכויות אדם אוסרת על עינויים.

בן לאדן היה אחראי למתקפת 11 בספטמבר ב-2001, וחוסל על ידי כוחות אמריקניים מיוחדים בפקיסטן עשור לאחר מכן. שלושה מהטייסים במתקפה היו חברי תא אל-קאעדה בהמבורג שבצפון גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully