וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"ל עיתון המקורב לטראמפ קיבל חסינות: "מחזיק במידע שעלול לפגוע בו"

24.8.2018 / 6:07

לפי הדיווחים בארה"ב, דיוויד פקר מהנשיונל אנקוויירר מחזיק בחומרים מביכים על אודות סלבריטאים רק כדי למנוע את פרסומם. גורמים טוענים כי העיתון גנז חומרים שנשמרו בכספת על דמי השתיקה שאנשי קמפיין טראמפ שילמו לדוגמניות פלייבוי ומידע נוסף שהיה עלול לפגוע בתדמיתו

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

הצהובון "נשיונל אינקוויירר" הנחשב אוהד כלפי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, החזיק כספת מיוחדת שבה נשמרו סיפורים שהיו יכולים להזיק לו - כך דווח הלילה (שישי) בסוכנות AP. מנכ"ל העיתון, דיוויד פקר, חבר של טראמפ זה שנים רבות, רכש את הזכויות למספר סיפורים שהיו יכולים לכאורה להסב מבוכה לטראמפ במטרה לגנוז אותם. לאחר שהזכויות נקנו, למשל מדוגמנית פלייבוי קרן מקדוגל, הסיפורים ננעלו בכספת ולא פורסמו. על פי הדיווח, בכספת נשמרו סיפורים מביכים על ידוענים נוספים שהסיפורים אודותיהם נגנזו בתמורה לטובות מצידם.

בתצהיר שהגיש כהן לבית המשפט, אמר כהן כי פקר "הציע לעזוב לטפל בסיפורים שליליים על היחסים של טראמפ עם נשים על ידי כך שהוא סייע בין היתר לקמפיין לזהות סיפורים כאלה אשר ניתן לקנות את הזכויות עליהם וכך למנוע את הפרסום שלהם". אמש נודע כי פקר החליט לשתף פעולה עם צוות החוקרים במדינת ניו יורק, הבוחנים את ההיבטים המשפטיים של העברות הכספים הללו, בתמורה לכך שהובטחה לו חסינות. לפי הוול סטריט ג'ורנל, הוא סיפק פרטים על הסכמי השתיקה של קרן מקדוגל וסטורמי דניאלס.

חמישה בני אדם המקורבים ל"אמריקן מדיה", חברת האם של המגזין, התראיינו באופן אנונימי בעקבות הסכם סודיות שעליו הם חתומים. הם טוענים כי חומרים על אודות הפרשה אוחסנו לצד מסמכים דומים של סלבריטאים אחרים, כחלק משיטה שבה נרכשו זכויות בלעדיות לסיפורים ללא כוונה לפרסם אותם - כדי למנוע מהם להתפרסם במקומות אחרים. באמצעות שמירת הסודות המביכים של אותם אישים, הצליחה החברה להבטיח את אמונם ולבקש מהם טובות בתמורה.





עוד בוואלה! NEWS:
מקורב נוסף: מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ הורשע ב-8 אישומים

דיוויד פקר מו"ל עיתון ה- National Enquirer. AP
"קבר" סיפורים נגד מקורבו טראמפ? מנכ"ל הנשיונל אנקווייר, דיוויד פקר/AP

זמן קצר אחרי הבחירות, כשפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" דבר הרומן עם קארן מקדוגל, הגיע פקר למסקנה כי הכספת עלולה להוות נטל ולא נכס, והוציא משם את המסמכים. לפי הדיווח, לא ברור האם הסכמי השתיקה הללו הושמדו או שמא הועברו למקום מסתור. בעבר כבר דווח כי העיתון שילם 150 דולר למקדוגל עבור בלעדיות על הסיפור שלה, אך מעולם לא פרסם אותו.

ג'רי ג'ורג', שהיה כתב המגזין ועזב את תפקידו ב-2013, אמר כי השיטה של שמירת הסודות - המכונה "catch and kill" - התרחבה במיוחד תחת ניהולו של פקר. "זה 'עשיתי את זה בשבילך, עכשיו מה תעשה בשבילי'. הם תמיד מקבלים משהו בתמורה", תיאר ג'ורג'.

עוד באותו נושא

פרקליטו לשעבר של טראמפ הגיע להסדר טיעון: שילמתי לנשים בהוראתו

לכתבה המלאה

דיווח: "חשד להיבטים פליליים בהתנהלות תאגיד טראמפ

במקביל, הניו יורק טיימס דיווח הלילה מפי שני מקורות כי בעקבות עדותו של עורך הדין מייקל כהן, התובע המחוזי של מנהטן יבחן אם יש היבטים פליליים בהתנהלות תאגיד טראמפ. מדובר בשלבים ראשונים של בחינת ההיבטים הפליליים של המידע שמסר כהן, ולא התקבלה כל החלטה בנושא.

לפני יומיים הודה עורך הדין כהן כי קיבל תשלום מתאגיד טראמפ שהוגדר כדמי ייעוץ משפטי, אולם בפועל היה מדובר בהחזר כספי של דמי השתיקה ששילם מכיסו לשתי נשים שטענו כי היה להן רומן עם טראמפ. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, מייקל כהן קיבל 420 דולר מתאגיד טראמפ: 150 אלף דולר בעבור דמי שתיקה לקרן מקדוגל שכהן שילם מכיסו, 130 אלף לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, בונוס על עבודתו, והחזרים נוספים על הוצאות שהיו לו לצרכי הקמפיין. התאגיד הפיק לכהן קבלה על 35 אלף דולר מדי חודש במשך 12 חודשים עם רישום בעבור "הסכם יעוץ משפטי".

כעת, הרשויות בודקות האם העובדה שהכסף דווח כייעוץ משפטי, וההסכמה של שהתאגיד לרשום את התשלום באופן פיקטיבי, מהווה עבירה על חוקי המס. "על פניו, זה בהחלט עלול להיות בעייתי", מסר לעיתון גורם הבקי בנושא, שציין כי רישום של החזר כספי כייעוץ משפטי עלולה להיחשב עבירה פלילית.

קרן מקדוגל לצד דונלד טראמפ. twitter, צילום מסך
טענות על דמי שתיקה ששולמו לה בניגוד לחוק. טראמפ עם קארן מקדוגל/צילום מסך, twitter

ביום שלישי השבוע חתם פרקליטו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, על הסדר טיעון שבו הודה בשמונה אישומים הכוללים העלמת מס, הונאת בנק ועבירות מימון בחירות. במסמכים ממשפטו של כהן נכתב כי פקר "הציע לסייע בהתמודדות עם סיפורים שליליים על יחסיו של טראמפ עם נשים, בין השאר באמצעות סיוע לקמפיין בזיהוי סיפורים כאלה כדי שניתן יהיה לרכוש את הזכויות עליהם ולמנוע את פרסומם".

פקר החליט לשתף פעולה עם צוות החוקרים במדינת ניו יורק, הבוחנים את ההיבטים המשפטיים של העברות הכספים הללו. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", הוא סיפק פרטים על הסכמי השתיקה של קארן מקדוגל וסטורמי דניאלס.

באותו היום מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט, הורשע בשמונה מתוך 18 סעיפי אישום שעומדים נגדו. מתוך האישומים בהם הורשע מנפורט חמישה נוגעים לעבירות של הונאת מס, שניים קשורים להונאת בנקים וסעיף נוסף של הסתרת חשבונות בנק במדינה זרה.

(עדכון ראשון: 06:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully