וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהצנחת נקניקיות מורעלות: אוסטרליה מתכננת לחסל 2 מיליון חתולי רחוב

בתכנית שנויה במחלוקת מתכננת הממשלה להשמיד כשליש מאוכלוסיית החתולים במדינה, בשל האיום שהם מציבים על המינים המקומיים: "מחויבים לפעולה נחושה". בין השיטות - פרס של 10 דולר על כל קרקפת של חתול

ממשלת אוסטרליה מתכננת להיפטר משני מיליון חתולי רחוב עד השנה הבאה, דרך הצנחת נקניקיות מורעלות, ירי ומלכודות, ושיטות שנויות במחלוקת אחרות. הממשלה הכריזה לראשונה על התכנית עוד ב-2015, אך ההצהרה הזו קיבלה רק לאחרונה תשומת לב, עם החשש להישרדותם של המיניים המקומיים. החתולים מוגדרים כאחד "האיומים המרכזיים" על המגוון הביולוגי של המדינה.

"בהתאם למחויבות שלנו לנקוט פעולה נחושה נגד חתולי הרחוב ומינים פולשים אחרים, נצמצם משמעותית את השפעתם של החתולים של הטורפים ונגביר את העמידות של המינים הילידיים שלנו", נאמר בהודעת הממשלה על תכנית "אסטרטגיית המינים שנמצאים תחת איום".

לקריאה נוספת:
הולכים על ארבע בסדר היום: כשמאות מאכילי חתולים הגיעו לעיריית חיפה
בריטניה: חוק חדש אוסר על חנויות למכור גורי כלבים וחתולים

חתול טורף תוכי ממין רוסלת קרימסון, אוסטרליה. AP
חתול טורף ציפור מקומית באוסטרליה, 2015/AP

ברשת CNN דווח כי החתולים הראשונים הגיעו ליבשת ככל הנראה במאה ה-18. לפי הממשלה, מאז ועד היום "הוכחדו 130 מינים ואבדו לנו ולעולם כולו לנצח". האומדנים מעריכים כי בין שניים לשישה מיליון חתולי רחוב חיים באוסטרליה.

בניו יורק טיימס דווח כי בנקניקיות שיוצנחו מהאוויר יהיה רעל שמכונה 1080, המשמש להרג כלבי פרא ושועלים. בנוסף לכך, אחת המועצות במדינת קווינסלנד הציעה עשרה דולר על כל קרקפת של חתול.

ארגון זכויות בעלי החיים PETA אמר כי התכנית להרעיל את החתולים היא "אכזרית בצורה נוראית", אבל הודה כי החתולים עצמם יכולים להיות מסוכנים במיוחד לבעלי החיים המקומיים. הארגון אמר כי רק הטמנת מלכודות, ובמידת הצורך הרדמה, היא הדרך ההומנית היחידה להוציא אותם מהסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully