וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: חוק חדש אוסר על חנויות למכור גורי כלבים וחתולים

25.12.2018 / 19:17

החוק נועד למנוע הברחה של חיות המחמד וכן להבטיח תנאים טובים יותר לגידולם. מי שיבקש בכל זאת לקנות חתול או כלב, יאלץ לעשות זאת דרך המגדלים עצמם. האיסור הוא חלק ממחויבות הממשלה "להבטיח כי חיות המחמד יזכו לחיים טובים", אמר השר לרווחת בעלי החיים

אתר רשמי

ממשלת בריטניה אסרה על מכירת גורי כלבים וחתולים בחנויות לחיות מחמד כדי למנוע את ניצולם. החוק החדש, לפי הממשלה, יסייע במאבק ב"חוות גורים" ויקשה על פעילותם של סוחרים בעלי דאגה מועטה לרווחת בעלי חיים.

השר לרווחת בעלי החיים, דייוויד רטליי, אמר כי האיסור הוא חלק מהמחויבות של הממשלה "להבטיח כי חיות המחמד האהובות יזכו לחיים טובים מההתחלה". ההחלטה הגיעה בתום התייעצות עם הציבור שהעלתה כי למהלך יש תמיכה מהדהדת.

עתה, מי שירצה לאמץ גור כלבים או חתולים יידרש לעשות זאת ישירות דרך המגדלים או מרכזי אימוץ, ולא דרך חנויות או סוחרים. ארגונים למען זכויות בעלי חיים שיבחו את הצעד. "זהו ניצחון אמתי של פעילי השטח כמו גם של הכלבים והחתולים של בריטניה", אמר מארק אייברהם, וטרינר שקידם את הקמפיין בטלוויזיה וייסד ארגון למען רווחת בעלי חיים. לדבריו, החוק יחייב את המגדלים לתת דין וחשבון ויקשה למכור באופן לא חוקי גורי כלבים וחתולים מוברחים.

גור כלבים. ShutterStock
אסורים למכירה בחנויות. בריטניה/ShutterStock

השבוע האגודה המלכותית למניעת התאכזרות כלפי בעלי חיים ביקשה מהציבור הבריטי סיוע באיתור נהג ונוסע שנתפסו במצלמות טלוויזיה במעגל סגור נוטשים כלב. לאחר שנטשו את הכלב ועלו לרכבם, הכלב ניסה לחזור למכונית ללא הצלחה.

האירוע התרחש בתחילת החודש בעיירה שנמצאת צפונית מערבית ללונדון, אולם הסרטון הופץ רק השבוע ברחבי הרשת. "זה שובר לב לראות את הכלב המסכן נתון במצוקה גדולה, קופץ על הרכב בזמן שהוא מתרחק ממנו", אמרה נטלי פרהובסקי, מפקחת באגודה. "אני לא יכולה להבין איך מישהו מסוגל לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully