וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה על המפגינים הטבעונים: "הם לא אוסטרלים"

עשרות פעילים למען זכויות בעלי חיים מחו נגד תעשיית הבשר ברחבי המדינה, וחלקם אף קשרו את עצמם בשלשלאות במשחטות. ראש הממשלה גינה אותם בחריפות: "פוגע באינטרס הלאומי"

עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, גינה פעילי זכויות בעלי חיים בעקבות הפגנות שקיימו היום (שני) ברחבי המדינה, ואמר כי הם "לא אוסטרלים". הפעילים פרצו למשחטות וקשרו את עצמם בשלשלאות במחאה נגד תעשיית הבשר במדינה. בנוסף לכך, כמאה מפגינים חסמו את אחד הצמתים המרכזיים במלבורן, בטרם פונו בכוח על ידי המשטרה.

"אני חושב שזה סוג נוסף של אקטיביזם שפוגע באינטרס הלאומי, והאינטרס הלאומי הוא ש(חקלאים)יוכלו לעבד את אדמותיהם", הוא אמר לתחנת הרדיו 2GB. בהמשך, הוא דחק ברשויות המקומיות לפעול ביד קשה נגד "פושעי הצווארון הירוק האלו".

אוסטרליה היא שנייה רק לארצות הברית מבחינת צריכת בשר עבור אדם בממוצע, ותעשיית הבשר שלה מהווה כ-40% מהתפוקה החקלאית של המדינה. לפי מיזם Our World in Data, צריכת הבשר העולמית זינקה במהירות ב-50 השנים האחרונות, מ-70 מיליון טונות בתחילת שנות ה-60 ל-330 מיליון טונות ב-2017.

הפגנות טבעוניים באוסטרליה, 8 מרץ 2019. רויטרס
עשרות נעצרו. מפגינים במלבורן, היום/רויטרס

"אנחנו רוצים שאנשים יהפכו לטבעונים, אנחנו רוצים שהם יפסיקו לתמוך בהתעללות בבעלי חיים", אמרה אחת מחברות הקמפיין, קריסטין ליי, לרשת ABC. "בעלי חיים סובלים בצורות שרובנו לא יכולים לדמיין. זה לא נוגע לכלובים גדולים יותר, אלא לשחרור בעלי חיים".

ההפגנות התקיימו במדינות ויקטוריה, ניו סאות' וויילס וקווינסלד, ונועדו להעלות את המודעות לגבי היחס לבעלי חיים ולאכילת בשר. 38 מפגינים נעצרו במלבורן, ותשעה אחרים נעצרו בגולברן, שמדרום לסידני, אחרי שקשרו את עצמם למכונות במשחטה.

מועצת תעשיית הבשר האוסטרלית אמרה כי קצביות נמצאות תחת "מתקפה" של הפעילים למען זכויות בעלי חיים. "יש לעצור זאת ולעצור זאת עכשיו", אמר מנכ"ל המועצה, פטריק האצ'ינסון. "עלינו להסתכל על 99% מאזרחי אוסטרליה שמחפשים ורוצים לצרוך בשר אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully