וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה אוסרת על חבישת כיסויי ראש בבתי ספר יסודיים

16.5.2019 / 12:16

חברי מפלגת השלטון השמרנית ומפלגת הימין הקיצוני החברה בקואליציה אישרה שורת צעדים נגד לבישת פרטי לבוש המכסים את השיער או חלקים ממנו. הממשלה מובילה קו נוקשה נגד מהגרים, והחוק האחרון צפוי להגיע לבית המשפט החוקתי

מהגרת במקלט בעיר גרץ, אוסטריה, 2015. AP
בת למהגרים במקלט בעיר גרץ, 2015/AP

המחוקקים באוסטריה אישרו כמה תכניות האוסרות על בנות בבית ספר יסודי לחבוש כיסוי ראש, שיצטרפו להגבלות הקיימות על חבישת רעלות וכיסויי פנים וגוף אחרים.

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה היום (חמישי) כי חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית של הקנצלר סבסטיאן קורץ ושותפיהם ממפלגת החירות הימנית-קיצונית, החברה בקואליציה, אישרו את החוק אתמול בערב. מפלגת העם השמרנית של קורץ הודתה כי החוק החדש צפוי להגיע לפתחו של בית המשפט החוקתי של אוסטריה.

הצעדים החדשים אוסרים על לבישת "בגדים בעלי מאפיינים דתיים או אידיאולוגיים" המכסים את הפנים, במיוחד כאלו "המכסים את כל השיער או חלקים גדולים ממנו". הם נתפסים כמי שמכוונים נגד מהגרים וחברי הקהילה המוסלמית במדינה, שנגדם מובילה הקואליציה הימנית קו תקיף.

הממשלה האוסטרית הקודמת אסרה כיסויי ראש המסתירים לגמרי את הפנים בבתי משפט, בתי ספר ובמקומות ציבוריים נוספים וכן אסרה על קצינות משטרה, שופטות ותובעות לחבוש כיסויי ראש.

לקריאה נוספת:
סקר באוסטריה: יותר מחצי מהאזרחים לא יודעים כמה יהודים נרצחו בשואה
למען הגרמנית: אוסטריה מבטלת את מבחני התיאוריה בטורקית
אוסטריה מכריזה מאבק באסלאם הקיצוני: מסגדים ייסגרו, אימאמים יגורשו

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully