וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להגן על הילדות": אוסטריה תאסור כיסויי ראש בגנים ובבתי ספר יסודיים

4.4.2018 / 21:42

ממשלת הימין במדינה הכריזה כי תקדם חוק בנושא, למרות שלא סופקו נתונים לגבי מספר התלמידות המכסות את ראשן. "אנחנו רוצים שלכולן תהיה אותה הזדמנות", אמר הקנצלר קורץ. הקהילה המוסלמית, מנגד, טוענת כי זאת "סוגיה שולית"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הפגנות נגד קורץ לאחר בחירתו, בשנהה שעברה)

ממשלת אוסטריה הכריזה היום (רביעי) על כוונתה לאסור על לבישת כיסוי ראש לילדות בגני ילדים ובבתי ספר יסודיים. שר החינוך היינץ פסמאן אמר כי נוסח החוק יהיה מוכן עד הקיץ והוסיף כי זהו צעד "סמלי", ללא קשר לכמה ילדים יושפעו מכך.

סגן הקנצלר, היינץ-כריסטיאן שטראכה, ממפלגת החירות מהימין הקיצוני, העלה את הרעיון במהלך סוף השבוע, כשאמר כי "ילדות בנות עשר ומטה צריכות להיות מוגנות ולהשתלב ולהתפתח בחופשיות". הקנצלר, סבסטיאן קורץ, ממפלגת העם השמרנית, גיבה גם הוא את המהלך. "אנחנו רוצים שלכל הילדות באוסטריה תהיה אותה הזדמנות", אמר בריאיון לתחנת הרדיו Oe1. הוא הוסיף כי הוא רוצה להימנע מהתפתחותן של "חברות מקבילות".

עוד בוואלה! NEWS:
ימים לאחר האסון בסיביר: הרוג בשריפה בקניון במוסקבה
ארדואן, פוטין ורוחאני בפסגה על סוריה: נפעל למען שלום ויציבות
אחרי דברי בנו, מלך סעודיה מדגיש: תומכים במדינה פלסטינית עצמאית

הקנצלר של אוסטריה סבסטיאן קורץ וסגן הקנצלר היינץ-כריסטיאן שטראצ'ה במהלך מסע"ת לאחר פגישתם בוינה, אוסטריה, 4 באפריל 2018. רויטרס
רוצה למנוע חברות מקבילות. קורץ לצד סגנו, היום/רויטרס

בעיתון קורייר דווח כי לא משרד החינוך ולא מומחים שונים הצליחו לספק נתונים לגבי מספר הילדות בגני ילדים ובבתי ספר החובשות כיסוי ראש כיום. קרלה אמינה בגהאג'טי, דוברת הקהילה המוסלמית באוסטריה קראה לדיון בנושא "סוגיה שולית" שניתנה לה "תשומת לב לא פרופורציונלית. כל בית ספר שיושפע מההחלטה צריך להיות חלק מאותו דיאלוג".

השיח סביב נושא ההגירה והזהות היה מרכיב מרכזי בבחירות הסוערות במדינה בשנה שעברה. בבחירות זכה קורץ, שנחשב בעל עמדות שמרניות בנושאי הגירה. אוסטריה קיבלה יותר מ-150 אלף בקשות מקלט - כ-2% מכלל אוכלוסייתה בת 8.7 מיליון איש - בעקבות משבר הפליטים ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully