וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דברי בנו, מלך סעודיה מדגיש: תומכים במדינה פלסטינית עצמאית

3.4.2018 / 16:43

ברקע התבטאותו החריגה של יורש העצר, שאמר כי לישראלים זכות לחיות בשלום בארצם, שב סלמאן על "תמיכתה האיתנה בזכויות הפלסטינים". הוא שוחח עם טראמפ על הצורך לחדש את תהליך השלום

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

סלמאן מלך ערב הסעודית שב היום (שלישי) על תמיכתה של ריאד בהקמת מדינה פלסטינית. זאת אחרי שבנו יורש העצר, הנסיך מוחמד, אמר כי הישראלים זכאים לחיות בשלום בארצם, בהתבטאות נדירה עבור מנהיג ערבי.

המלך אף הדגיש בשיחת טלפון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את הצורך לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. השיחה התקיימה במהלך הלילה, ברקע העימותים בין צה"ל לפלסטינים בגבול רצועת עזה, שבמהלכם נהרגו 17 בני אדם, בהם גם פעילי חמאס.

לקריאה נוספת בנושא
יורש העצר הסעודי: זכותם של הישראלים לחיות בכבוד בארצם

דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
קרא לקידום תהליך השלום. המלך סלמאן וטראמפ, מאי/AP

סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה כי המלך שב "על תמיכתה האיתנה של הממלכה ביחס לסוגיה הפלסטינית ולזכויות העם הפלסטיני למדינה עצמאית, שירושלים בירתה". בדיווח לא הייתה התייחסות לדבריו של יורש העצר, שפורסמו אתמול על ידי המגזין האמריקני "אטלנטיק".

לערב הסעודית אין יחסים עם ישראל, אך מאחורי הקלעים מתקיימים, לפי דיווחים רבים, מגעים בין הצדדים, בין היתר בשל החשש המשותף מאיראן. בחודש שעבר, פתחה ערב הסעודית את המרחב האווירי שלה לקו מסחרי לישראל, לראשונה אי-פעם. עם זאת, ריאד תולה את הנורמליזציה הפומבית עם ירושלים בהקמת מדינה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully