וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת צירים, עיבוי כוחות וכיפת ברזל: דריכות לקראת יום הנכבה

15.5.2019 / 6:30

אלפי פלסטינים צפויים לציין היום את הנכבה, ובצה"ל נערכים לאלימות על הגדר ע"י תיגבור מערך כיפת ברזל וסגירת כבישים בעוטף עזה. האפשרות לניסיון פיגוע בידי גורמים סוררים בניגוד לעמדת חמאס לא נפסלת. אין רמזים לשבירת הכלים בעזה, אך בישראל לא לוקחים סיכונים

צילום: דו"צ

מערכת הביטחון מעלה היום (רביעי) את רמת הדריכות בגזרות השונות מחשש להפרות סדר אלימות במסגרת ציון יום הנכבה. בשנים האחרונות חלה ירידה בהיקף האירועים לציון הנכבה סביב מזרח ירושלים ויהודה ושומרון. לכן, את תשומת הלב תמשוך היום רצועת עזה. אמנם אין התרעה ממוקדת על כוונות להפגנות אלימות, אך בכירים בג'יהאד האסלאמי קראו לקיים עצרות בערים הגדולות ולאורך גדר המערכת.

לדברי גורמי ביטחון, אין רמזים לאפשרות של "שבירת כלים" ברצועת עזה, בייחוד בתזמון של ימים ספורים אחרי העברת מיליוני הדולרים מקטאר' ותחילת יישום ההבנות כמו פתיחת המעברים ומרחב הדיג. למרות זאת, בצה"ל לא לוקחים סיכונים ונערכים להפגנות בהשתתפות אלפים, שיכולים להיפצע מאש הכוחות. גם האפשרות לפעולות טרור של גורמים סוררים שינסו לפעול נגד ישראל בניגוד לעמדת חמאס לא נפסלת.

לקריאה נוספת בנושא
שליח קטאר בעזה: אילו ההסלמה הייתה נמשכת - היה אסון הומניטרי
100 דולר לכל משפחה: חלוקת הכסף הקטארי ברצועת עזה החלה
בכיר בג'יהאד האסלאמי מזהיר: "אם ישראל לא תעמוד בהבנות - נכריח אותה"

צעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
נערכים להפגנות בהשתתפות אלפים. מפגינים בעזה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

לתושבי הנגב המערבי הועברו אמש הנחיות שלא להגיע לאזור הגדר ולמוקדי התצפיות הקבועים, בהם גבעת "חץ שחור". כמו כן, התבקשו התושבים לדווח למוקדי החירום על בלוני נפץ או תבערה חשודים שעלולים לגרום לשריפות בשטח. צירי גישה באזור ייסגרו לתנועה החל מהשעה 10:00.

על רקע החשש מאירועי יום הנכבה והדריכות סביב תחרות האירוויזיון, תיגבר צה"ל את מערך כיפת ברזל בגוש דן ובאזור הדרום. בהתאם להערכת המצב והמודיעין יוצבו במוקדי החיכוך הקבועים בגבול הרצועה לוחמי חי"ר, שריון וצלפים מיחידות מיוחדות. חיל האוויר יפעל לאיסוף מודיעין ותצפית במרחב, במקביל לפעילות השגרתית של חיל האיסוף הקרבי.

עוד באותו נושא

המתיחות שלפני האירוויזיון: השבוע שבו הפסקת האש עלולה לקרוס

לכתבה המלאה
שריפה בחממות קיבוץ עין הבשור במועצה אזורית אשכול שבעוטף עזה 6.10.2018. שמעון ברק, מערכת וואלה! NEWS
מתכוננים לאפשרות לשיגור בלונים שיציתו שטחים נרחבים. שריפה במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה! NEWS, שמעון ברק

גם מערך צוותי הכיבוי של צה"ל והאזרחים יעמדו בכוננות לקראת אפשרות שיגור בלוני טרור שמטרתם להצית שטחים נרחבים בעורף הישראלי. בימים האחרונים דווחו כמה מקרים של שריפות, בעיקר בשדות חקלאיים, שלפי החשד נגרמו כתוצאה מבלונים מרצועת עזה.

בנוסף לכך, ברצועת עזה שוררת מתיחות גבוהה על רקע הטענות בקרב ארגוני הטרור על יישום איטי של ההבנות בין הצדדים. בפיקוד הדרום כבר נערכים לקראת הפגנות יום שישי על גדר המערכת. בעימותים בשבוע שעבר נהרג פלסטיני מאש צה"ל לאחר שניסה לחבל בגדר. הפלגים הפלסטיניים לא הגיבו מחשש שישראל תעצור את העברת מיליוני הדולרים מקטאר. אולם כעת, לאחר שהכסף הועבר, כללי המשחק עשויים להשתנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully