וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון בשיחות סגורות: לא אחתום על הסכם עם הליכוד לפני ליברמן

יו"ר כולנו אמר למקורביו כי "לא ניכנס לפני ישראל ביתנו, אפילו דקה לא". שר האוצר הסביר לבני שיחו כי הסיבה נעוצה בכך שלכולנו יש רק ארבעה מנדטים והיא אינה מהווה לשון מאזניים. בתוך כך, פגישת המו"מ הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד נדחתה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

ברקע הקיפאון במגעים להרכבת הממשלה, יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון אמר בשיחות סגורות כי הוא אינו מתכוון לחתום על הסכם קואליציוני לפני יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "לא ניכנס לפני ישראל ביתנו, אפילו דקה לא", אמר כחלון.

במקביל לחידוד העמדות של ליברמן שהציב אתמול (שני) חמש דרישות לפני שיחדש את המשא ומתן עם הליכוד, ובראשן עמדה בלתי מתפשרת כלפי שינויים בחוק הגיוס. כחלון, שלא הקים אפילו צוות משא ומתן קואליציוני ומקיים קשר ישיר מול ראש הממשלה, הסביר לבני שיחו כי מכיוון שלכולנו יש רק ארבעה מנדטים והיא אינה מהווה לשון מאזניים שעליה תקום או תיפול הממשלה, הוא מתכוון להמתין לסיום כל המגעים הקואליציוניים עם שאר המפלגות ורק אז להיוועד עם נתניהו על תנאי כניסתו.

לקריאה נוספת:
בליכוד מבקשים לא לקדם חקיקה נגד היועמ"ש במשא ומתן הקואליציוני
לבקשת נתניהו: ריבלין האריך בשבועיים את תקופת הרכבת הממשלה
המחלוקת עם ליברמן ומוקש האירוויזיון: הרכבת הממשלה - תמונת מצב

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בהשבעת חברי כנסת לכנסת ה21, ירושלים, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מחכה להשלמת המו"מ. כחלון לצד נתניהו/ראובן קסטרו

כחלון דורש את תיק האוצר ותיק נוסף עבור כולנו, אך מעונין לבחון את הדרישות התקציביות של המפלגות האחרות לפני שיחתום על הסכם לכניסה לממשלה, ובימים האחרונים הבהיר כי הוא מתנגד להעלאת מסים למימון הדרישות הקואליציוניות, ואף העלה את האפשרות שכולנו תישאר מחוץ לממשלה במידה והדרישות התקציביות היו מוגזמות.

המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה היה אמור להימשך היום, אך בשלב זה הוא שרוי בקיפאון, זאת מאחר שביהדות התורה הודיעו לליכוד כי הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בשעות הערב - תבוטל. במפלגה אמרו כי ייקבעו מועד חדש מחר. המפלגה תתכנס לישיבה פנימית הערב בבני ברק. גורם ביהדות התורה הסביר לוואלה! NEWS כי ראשי המפלגה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני נועדו אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ו"הם רוצים לעדכן את חברי הסיעה בהתפתחויות".

גורמים בליכוד אמרו היום כי העמדה הנוקשה שליברמן הציג אתמול בנוגע לסוגית הגיוס והתנגדותו לכל שינוי בנוסח החוק "סיבכה את המשא ומתן ומדאיגה את ראש הממשלה. לא ברור למה ליברמן טיפס על העץ ולא ברור איך יוצאים מזה".

עוד באותו נושא

הכרעת עזה, חוק הגיוס וועדת הפנים: ליברמן מקשיח עמדות

לכתבה המלאה
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן מצביע בירושלים, 9 באפריל 2019. שלומי כהן, אתר רשמי
הפגישה שתוכננה להיום בוטלה. ליצמן/אתר רשמי, שלומי כהן

ח"כ גפני, מראשי יהדות התורה, הסביר כי כי אחרי ישיבת הסיעה הערב יראו חבריה "איך לקבל את ההחלטות עם נתניהו". בראיון לרשת ב' הוא ציין כי "לא ביטלנו את הפגישה אלא רק דחינו אותה". גפני תקף את ליברמן על כך שהקשיח עמדות, אך דווקא התייחס לדרישת יו"ר ישראל ביתנו לקבל לידיו את ראשות ועדת הפנים, זאת ככל הנראה בשל סירובו של גפני להתבטא פומבית בסוגית הגיוס.

גפני אמר כי "אם ליברמן חושב שעם החמישה מנדטים שלו הוא ינהל את המדינה, שימשיך לחלום. מה זה הדבר הזה שהוא פתאום רוצה את ועדת הפנים, אנחנו ביקשנו את ראשות ועדת הפנים - אנחנו מבינים בזה הרבה יותר ממנו. מה הוא מבין בזה?".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"לא ברור איך יוצאים מזה". ליברמן/ראובן קסטרו

ליברמן הציב אתמול בישיבת סיעתו בכנסת את חמשת דרישותיו המרכזיות להשלמת המשא ומתן, ובהן, הכרעה בעזה במקום הסדרה, שום שינוי בחוק הגיוס, ראשות ועדת הפנים, ביטול בדיקות דנ"א לעולים ופנסיות תקציביות לקשישים. הוא אמר כי הוא לא מתכוון להתפשר על כך. לדבריו, "פגשתי את נתניהו ושוחחתי עם יריב לוין שלוש פעמים, אין לי כוונה לדבר איתם יותר".

המשא ומתן הקואליציוני אמור להסתיים לכל המאוחר בעוד כשבועיים, זאת לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין העניק אתמול לנתניהו ארכה נוספת לצורך הרכבת הממשלה הבאה.


(עדכון ראשון: 13:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully