וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרעת עזה, חוק הגיוס וועדת הפנים: ליברמן מקשיח עמדות

13.5.2019 / 14:52

לאחר שתיקה של שבועיים, יו"ר ישראל ביתנו הציג את עמדותיו בחמש סוגיות, שלדבריו מהוות תנאי כניסה לממשלה. ליברמן. "פגשתי את נתניהו ושוחחתי עם לוין שלוש פעמים, אין לי כוונה לדבר איתם יותר"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

5 הדרישות של ליברמן

  • הכרעה בעזה במקום הסדרה
  • שום שינוי בחוק הגיוס
  • ראשות ועדת הפנים
  • ביטול בדיקות DNA לעולים
  • פנסיות תקציביות

בעוד המשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד נמשך, יו"ר ישראל ביתנו מקשיח עמדות בנוגע לכניסה לממשלה. בפתח ישיבת סיעתו היום (שני) ליברמן שבר שתיקה של שבועיים והציג שורה של דרישות, שלדבריו מהוות תנאי להצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו.

"פגשתי את ראש הממשלה ושוחחתי עם יריב לוין שלוש פעמים", אמר ליברמן. "אני לא מתכוון לדבר איתם יותר". את שורת התנאים פתח בדרישה להכרעה ברצועת עזה במקום לפעול להסדרה וקבלת תיקי הביטחון והקליטה לידי המפלגה. "היום, גם חמאס וגם ג'יהאד הרבה יותר חזקים מלפני צוק איתן", הסביר. "כל הסיפור של הסדרה הוא שקונים שקט ומאפשרים להם להתעצם בהתחמשות. ישראל לא יכולה לאפשר את זה לעצמה". לדבריו המצב דומה גם בגזרה הצפונית : "יש לנו מפלצות שגדלות וצוברות המון רקטות. ישראל צריכה להבין שההתעצמות הזו היא משהו שאנחנו לא יכולים להסכים לו".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מקשיח עמדות. ליברמן/ראובן קסטרו

בהקשר זה, ליברמן גם הזכיר את פינוי חאן אל אחמאר. "אני לא מוכן להיכנס לתפקיד שר הביטחון שבו אחליט לפנות את סוסיא וחאן אל אחמר, במיוחד אחרי שבגץ אישר את הפינוי של המבנים, ואצטרך אישור של ראש הממשלה והוא יבטל את ההחלטת שלי. עם כל הכבוד והערכה, לא אהיה שר הביטחון אם אאלץ להתקוטט עם ראש הממשלה על הדברים האלה. אי פינוי זו טעות חמורה".

סעיף נוסף אותו ציין ליברמן הוא העברה של חוק הגיוס ללא כל שינוי. "אנחנו דורשים את החוק כמו שהוא", אמר. "כולל כל הפסיקים והנקודות בו, לא נסכים לפחות מזה. כמו שהחוק אושר בקריאה ראשונה, כך הוא צריך לעבור בקריאה שניה ושלישית". הוא אף שלל בכל תוקף את הפשרה המתגבשת בליכוד, שנחשפה בוואלה! NEWS. "זה לרוקן את החוק מתוכן, אי אפשר לעשות פשרה על פשרה", טען. "את החוק הזה הבאנו אחרי הידברות עם כל הגורמים בעולם החרדי. לעשות עוד פשרה - זה לא עושה שכל. אי אפשר לשנות סיכומים כי לחרדים יש יותר ח"כים. לא נסכים לשנות אפילו פסיק אחד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הליכוד, כנסת, ירושלים 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
לא מתכוון לדבר איתם עוד. נתניהו/ראובן קסטרו

ליברמן ציין סעיפים נוספים המהווים לדבריו תנאי הכרחי לכניסה לממשלה, בהם פנסיות תקציביות לקשישים, הפסקת בדיקות ה-DNA המתקיימות לעולים וכן ראשות ועדת הפנים של הכנסת. "אם חמשת הסעיפים האלה מקובלים, נשמח להמשיך הלאה", הוסיף ליברמן. "אם זה לא מקובל, זו תהיה זכות גדולה לשרת את עם ישראל באופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully