וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בנאום בכורה במליאה: שלטון החוק כלל לא מעניין את נתניהו

13.5.2019 / 16:02

בנאומו הראשון במליאת הכנסת תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה. "המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן קואליציה של מבצר משפטי, מעידה כי נתניהו מציב עצמו לפני הכל", טען. גנץ הצהיר: ניאבק, אחרת ישראל תמצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה

צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נשא היום (שני) את נאומו הראשון במליאת הכנסת. גנץ אמר כי "אחרי שנלחמתי נגד אויבים שביקשו למחות אותנו מעל פני האדמה, אני בא היום להיאבק נגד האיום החדש שנשקף לנו: איום על תפקודה של המערכת הדמוקרטית ומוסדותיה המשפטיים והחוקתיים של המדינה והשסע הפנימי החברה הישראלית".

גנץ התייחס למשא ומתן הקואליציוני בהובלת הליכוד ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כמות המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן לו קואליציה של מבצר משפטי, מעידה כי נתניהו מציב עצמו לפני הכל", טען. "כמות החשדות שמנסים להדחיק באמצעות הסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת".

"מדינת ישראל ראויה למנהיגות צנועה ולא מתנשאת, שלא נחשדת בשוחד, שפנויה כל כולה לצרכי המדינה, שמשרתת את כל אזרחיה ולא את צרכיה האישיים", הוסיף גנץ. "מגיע לה יותר מראש ממשלה
בחצי משרה והנהגה שמבקשת להיות מעל החוק".

לקריאה נוספת בנושא
הכרעת עזה, חוק הגיוס וועדת הפנים: ליברמן מקשיח עמדות
איחוד הימין דורשים לבטל את החוק שפוסל מועמדים גזענים בבחירות
הנהלת העבודה החליטה: הפריימריז למפלגה יתקיימו בנובמבר

בני גנץ במליאת הכנסת 13 במאי 2019. רפי קוץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ גנץ, היום בכנסת/אתר רשמי, רפי קוץ, דוברות הכנסת

גנץ התחייב: "אני אומר כאן בקול ברור: אנחנו ניאבק ברחובות, בכיכרות, בשכונות, בבתי הספר, בזירה התקשורתית והמשפטית על שלטון החוק. אחרת, מדינת ישראל תמצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה".

ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' עלה לברך את גנץ אחרי הנאום ואמר, "אין לי ספק שתרומתך לכנסת ולציבוריות הישראלית תהיה רבה , ואני מאחל לך הצלחה רבה. כמו בעבר, אף בעתיד יהיה ביננו שיתוף פעולה למען אזרחי ישראל. מכיר אותך כאדם, מנהיג, איש זקוף. מנהיג פוליטי חייב להיות אדם שרואה את המלכד ולא את המפריד, לא מישהו שחושב שהגיע לאן שהגיע ויכול לכוף את דעתו על אחרים".

עוד באותו נושא

לפיד: "היועמ"ש צריך לבטל את השימוע של נתניהו, לא מגיע לו"

לכתבה המלאה
בני גנץ במליאת הכנסת 13 במאי 2019. רפי קוץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מגיע למדינה יותר מראש ממשלה בחצי משרה והנהגה שמבקשת להיות מעל החוק". גנץ בסיום נאומו, היום בכנסת/אתר רשמי, רפי קוץ, דוברות הכנסת

מוקדם יותר היום תקף גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הפרסומים כי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, נדונה תכנית לצמצום סמכויות מערכת המשפט. "צפינו מראש כי ביבי יעשה כל שביכולתו בכדי לבנות לו קואליציה של מבצר משפטי, אך זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום שעליה לא נעבור בשתיקה", אמר גנץ.

"לא ייתכן שנרקמים דילים שמטרתם פגיעה בשלטון החוק וערעור יסודות הדמוקרטיה עבור ראש ממשלה שתלויים נגדו שלושה כתבי אישום", הוסיף יו"ר כחול לבן.

חברו של גנץ להנהגת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, התייחס גם הוא למשא ומתן הקואליציוני. לדבריו, "יש סיכומים עקרוניים בין הליכוד למפלגות החרדיות. מקצר לכם את העיקר: מכרו אתכם. בגדול". לפיד אמר זאת בתגובה לפרסום בוואלה! NEWS בעניין ההבנות המתגבשות במו"מ הקולאליציוני בין הליכוד, יהדות התורה וש"ס. עוד הוסיף לפיד: "שימו לב גם לתרגיל הקבוע - הם מנסים להבליט את הנושאים העקרוניים (גיור, גיוס) כדי שאף אחד לא ישים לב לזה שמדובר בתקציבים שלא היו כמותם מעולם".

בני גנץ במליאת הכנסת 13 במאי 2019. רפי קוץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ גנץ, היום בכנסת/אתר רשמי, רפי קוץ, דוברות הכנסת
בני גנץ במליאת הכנסת 13 במאי 2019. רפי קוץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ גנץ בנאומו בכנסת, היום/אתר רשמי, רפי קוץ, דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully