וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "היועמ"ש צריך לבטל את השימוע של נתניהו, לא מגיע לו"

חבר הכנסת של כחול לבן כינס מסיבת עיתונאים, ובה אמר כי "מנדלבליט צריך לזרוק את עורכי הדין של נתניהו מכל המדרגות". עוד הוסיף כי "נתניהו לא רוצה שימוע, הוא רוצה למשוך זמן כדי להקים את ממשלת החסינות שלו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן) אמר היום כי "היועמ"ש צריך לבטל את השימוע של נתניהו. לא מגיע לו שימוע". את הדברים אמר לפיד במסיבת עיתונאים אותה כינס בכנסת, ובה אמר כי "אין נאשם אחר במדינה שהיה מתנהג ככה והיה מגיע לו שימוש. עורכי הדין של ראש הממשלה מבזים את הפרקליטות ואת מוסד היועמ"ש. מנדלבליט צריך לזרוק אותם מכל המדרגות".

"נתניהו לא רוצה שימוע", הוסיף לפיד. "הוא רוצה למשוך זמן כדי להקים את ממשלת החסינות שלו. זה החוק שיהפוך אותנו לטורקיה של ארדואן. בשביל זה הוא ימכור את המדינה לקיצוניים ומגזרים שיצילו אותו מהכלא. אם החוקים האלה יעברו - ישראל לא תהיה אותה מדינה. באיזה עוד מדינות השליט חסין בפני החוק? אין דבר כזה בדמוקרטיה".

עוד בוואלה! NEWS:
אופוזיציה ממבט ראשון: נישואי האינסטנט של כחול לבן מתנגשים במציאות
השבת, הכותל והגיור: אלה ההסכמות המתגבשות בין הליכוד לחרדים
יו"ר כחול לבן: "כל מטרת הממשלה - להעניק חסינות לנתניהו"

ND היועץ המשפטי לממשלה אביחי 
מנדלבליט, צפוי להודיע על הגשת 
כתבי אישום בכפוף לשימוע  נגד ראש הממשלה והמעורבים בתיקי 1000, 2000 ו-4000. אתר רשמי
מנדלבליט ונתניהו. "לזרוק אותו מכל המדרגות"/אתר רשמי

דבריו של לפיד מגיעים בעקבות פרסום ב"הארץ" כי נתניהו מתכוון לקדם פסקת התגברות מורחבת, שתשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להתערב גם בהחלטות מינהליות של הכנסת והממשלה. אם החוק יאושר, זה יאפשר לנתניהו להפוך החלטה של בג"ץ להסיר את חסינותו של ראש הממשלה, אך גם יאפשר לכנסת למעשה לעקוף לחלוטין את ביקורת בית המשפט.

פסקת ההתגברות המורחבת היא חלק מסל רפורמות משפטיות שנתניהו והליכוד מתכוונים לקדם בקדנציה הבאה שתצטרף להסכמים הקואליציוניים בנספח משפטי נפרד.

לפיד פנה לחברי הקואליציה, ואמר כי "אם בשעה זו לא תעצרו את החוקים האלה, יזכרו לכם את זה כל החיים. אל תהיו שפנים, תהיו מנהיגים". לפיד התייחס גם לקיום מסיבת העיתונאית בנפרד מראש המפלגה בני גנץ, ואמר כי "בני ידבר בנאום הבכורה שלו במליאה. אין שום מתיחות במפלגה".

עוד באותו נושא

השבת, הכותל והגיור: אלה ההסכמות המתגבשות בין הליכוד לחרדים

לכתבה המלאה
הצהרת יאיר לפיד , 13.5.2019. רוני כנפו
לפיד. "לנתניהו לא מגיע שימוע"/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully