וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד הימין דורשים לבטל את החוק שפוסל מועמדים גזענים בבחירות

לוואלה! NEWS נודע כי במפלגה מעוניינים בביטול סעיף מרכזי בחוק יסוד הכנסת, שאינו מאפשר למועמדים ששללו את קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסיתו לגזענות או תמכו במאבק מזוין נגדה להתמודד בכנסת. הליכוד: "הנושא לא עלה במו"מ הקואליציוני"

צילום: ערוץ 20, עריכה: איתי עמרם

איחוד מפלגות הימין דורשת לקדם את ביטולו של אחד הסעיפים המרכזיים בחוק יסוד הכנסת, לפיו, רשימת מועמדים או מועמד לכנסת לא ישתתפו בבחירות, אם יש במעשיהם משום שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל - כך נודע לוואלה! NEWS.

מדובר בסעיף שבגינו פסל בג"ץ בבחירות האחרונות את מועמדותו של מיכאל בן ארי ברשימת איחוד מפלגות הימין. את הדרישה העלתה במקור איחוד מפלגות הימין, ובליכוד אמרו כי "הנושא לא עלה במשא ומתן הקואליציוני". ככל שדרישה זו תתקבל, מדובר באחד הסעיפים שיופיעו בנספח המשפטי שעליו יחתמו כל סיעות הקואליציה העתידית, שיצורף להסכמים הקואליציוניים והוא מגובש בנפרד ויאושר בנפרד.

לקריאה נוספת:
השבת, הכותל והגיור: אלה ההסכמות המתגבשות בין הליכוד לחרדים
לבקשת נתניהו: ריבלין האריך בשבועיים את תקופת הרכבת הממשלה
המחלוקת עם ליברמן ומוקש האירוויזיון: הרכבת הממשלה - תמונת מצב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיתים לגזענות יוכלו להתמודד. סמוטריץ' ופרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנספח המשפטי צפויים להיכלל סעיפים נוספים, בהם החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון, צעד שהחלה בקדנציה הקודמת שרת המשפטים איילת שקד. בנוסף תיכלל בו חקיקה מחדש של החוק נגד המסתננים שנפסל על ידי בג"ץ וביטול מלא של מתווה האו"ם, וכן מניעת פעילות הרשות הפלסטינית בירושלים וסעיפים נוספים.

הבוקר פורסם ב"הארץ" כי ראש הממשלה מתכוון לקדם פסקת התגברות מורחבת שתשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להתערב גם בנושאי חקיקה וגם בהחלטות מנהליות של הכנסת והממשלה. אם החוק אכן יקודם ויאושר, הדבר יאפשר לנתניהו להפוך החלטה של בג"ץ להסיר את חסינותו של ראש הממשלה במידה וכזו החלטה תתקבל, אך גם יאפשר לכנסת למעשה לעקוף לחלוטין את ביקורת בית המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ישיבת ממשלה,5 במאי 2019. רויטרס
לעקוף את ביקורת מערכת המשפט. נתניהו/רויטרס

פסקת ההתגברות המורחבת היא חלק מסל של רפורמות משפטיות שנתניהו והליכוד מתכוונים לקדם בקדנציה הבאה שתצטרף להסכמים הקואליציוניים בנספח משפטי נפרד, עליה דנים בימים אלה נתניהו, השר יריב לוין, ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ. בנספח קיימים סעיפים ששני הצדדים כבר הסכימו עליהם, בהם שינוי שיטת מינוי שופטים, הגבלת כהונתם ל-12 שנה, שינוי הרכב השופטים בבית המשפט העליון ועוד.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לתוכנית החקיקה הצפויה בתחום המשפט, ואמר כי "צפינו מראש כי ביבי יעשה כל שביכולתו בכדי לבנות לו קואליציה של מבצר משפטי, אך זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום שעליה לא נעבור בשתיקה". יו"ר מרצ תמר זנדברג הוסיפה כי ‏ההסכם המתגבש הוא "עבירה ברורה על החוק. אם היועץ המשפטי לממשלה לא יעצור את זה, אפנה לבג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully