וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן חידשה את אספקת הנפט לסוריה בשל משבר הדלק

שתי מיכליות נפט התקבלו במדינה, שסובלת ממחסור חמור שהוביל את משטר אסד להנהיג מדיניות קיצוב לבנזין וגז לבישול. טהראן, בת בריתה של דמשק, צפויה להעביר משלוח נוסף. הנשיא אסד האשים את ארה"ב במשבר בשל סנקציות שהטילה שאוסרות באופן נרחב על מסחר עם מדינתו

סוריה קיבלה בשבוע שעבר את אספקת הנפט הראשונה מזה שישה חודשים - כך מסר גורם המעורה בעניין. לדבריו, הנפט נשלח בשתי מיכליות - אחת איראנית והשנייה שייכת לאיש עסקים אנונימי. עוד הוסיף כי טהראן עתידה להעביר משלוח נוסף.

המשלוח הקל את משבר הנפט במדינה, שסבלה ממחסור חמור שהוביל למדיניות קיצוב לבנזין וגז לבישול. בחודש פברואר האחרון אמר הנשיא, בשאר אסד, כי המצוקה היא חלק ממצור שהטילו מדינות המתנגדות למשטרו, בהן ארצות הברית שהכריזה על סנקציות שאוסרות באופן נרחב על מסחר עם דמשק.

לקריאה נוספת בנושא
בתוך האזור המפורז באידליב: אסד כבש עיירה אסטרטגית מהמורדים
"על סף קטסטרופה": רוסיה וסוריה מגבירות את התקיפות באידליב
איראן סגרה את ברז הנפט: סוריה חווה משבר דלק חמור

תור דלק במחוז דרעא, סוריה, 15 באפריל 2019. AP
תור לתחנת דלק במחוז דרעא בסוריה/AP

טהראן היא אחת מבנות בריתו הקרובות ביותר של אסד במהלך המלחמה, וסייעה לו בתמיכה צבאית ובמזומן. עם זאת, גם היא מתמודדת עם סנקציות שהטילה עליה ארצות הברית. בחודש שעבר בעיתון הפרו-ממשלתי, "אל-ווטאן", נכתב כי המחסור החל אחרי שאיראן עצרה את מסגרת האשראי לדמשק, ומאז לא הגיעו משלוחי נפט למדינה.

הנשיא אסד ביקר בטהראן בחודש פברואר האחרון ונפגש עם המנהיג הרוחני של איראן עלי חמינאי. מאז אף אירח משלחות בכירים מאיראן ומבת בריתו רוסיה.

ארצות הברית הזהירה כי תטיל סנקציות משמעותיות על מי שיעבירו משלוחי נפט לממשל הסורי.
בוושינגטון הסבירו כי הפעולות נועדו לבודד את ההנהגה בסוריה ואת תומכיה ממערכות המסחר והכלכלה העולמיות. זאת בתגובה לזוועות במלחמת האזרחים, כולל שימוש בנשק כימי, אותו מכחיש משטר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully