וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך האזור המפורז באידליב: אסד כבש עיירה אסטרטגית מהמורדים

10.5.2019 / 10:55

צבא סוריה השתלטו על העיירה קאלעת אל-מאדיק במהלך מתקפה בצפון מערב המדינה. בצל ההסכם בין פוטין לארדואן, שנחתם בספטמבר כדי למנוע מתקפה כוללת, האזור היה נתון תחת הפצצות מאסיביות וכ-150 אלף איש נאלצו לעזוב את בתיהם

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

צבא סוריה השתלט על העיירה קאלעת אל-מאדיק, בתוך האזור המפורז באידליב שבצפון-מערב המדינה - כך מסרו אמש (חמישי) תושבים במקום וארגון זכויות האדם הסורי. זאת עם התקדמות כוחות המשטר אל השטח הגדול ביותר בידי המורדים, הנתון להפצצות מאסיביות.

צבאו של הנשיא בשאר אסד, הנתמך על ידי חיל האוויר הרוסי, פתח השבוע בפעילות קרקעית נגד מעוז המורדים בצפון-מערב המדינה, הכולל את אידליב וחלקים מהמחוזות הסמוכים. האזור הוא חלק מההסכם בין רוסיה לטורקיה שנחתם בשנה שעברה במטרה למנוע חידוש קרבות באזור.

לקריאה נוספת:
מורדים פרו-טורקים ניסו לכבוש שטחים מידי הכורדים בסוריה, ונהדפו
"על סף קטסטרופה": רוסיה וסוריה מגבירות את התקיפות באידליב
מחיר הנוטלה: פליטים סורים בטורקיה מועסקים בתנאים קשים

מבנה הרוס של בית החולים שנפגע בהתקפה אווירית באזור אידליב בסוריה, 9.5.19. אתר רשמי
כ-13 מתקני בריאות נפגעו בהפצצות. מבנה הרוס של בית חולים שנפגע בהתקפה אווירית באזור אידליב, אתמול/אתר רשמי

העיירה קלעאת אל-מדיק נחשבת לאזור המורדים הקרוב ביותר לבסיס חיל האוויר הרוסי בלטקיה, שהותקף בשבועות האחרונים על ידי האופוזיציה. העיירה מהווה גם את שער הכניסה לשטח שבידי המורדים עבור רבים מהם שפונו מהשטחים שנכבשו על ידי כוחות הצבא במסגרת הסכמי הכניעה שנחתמו בשנים האחרונות.

תושבים מקומיים דיווחו כי כוחות הממשל הסוריים כבשו את העיירה ושני כפרים סמוכים, טל חוואש ואל-כרכאת. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי המורדים נסוגו משם לאחר שכוחות הצבא כמעט כיתרו אותם.

הלחימה הביאה לגירושם של כ-150 אלף אזרחים מבתיהם, והעלתה חששות למשבר הומניטארי חדש בצפון מערב סוריה. במהלך הפצצות נפגעו כ-13 בתי חולים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully