וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על סף קטסטרופה": רוסיה וסוריה מגבירות את התקיפות באידליב

2.5.2019 / 22:41

גורמי הצלה ורפואה במעוז המורדים האחרון אמרו כי לפחות 15 אזרחים נהרגו מחביות נפץ שהטילו מסוקי המשטר. הם אמרו שעוצמת הלחימה היא הגבוהה ביותר מאז ההסכם בין פוטין לארדואן, שנחתם בספטמבר כדי למנוע מתקפה כוללת באידליב

עריכה: איתי עמרם

צבאות רוסיה וסוריה הגבירו את התקיפות האוויריות ואת ההפגזות במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה, במתקפה הגדולה ביותר על האזור שבשליטת המורדים מאז ההסכם שנחתם בין רוסיה לטורקיה על הקמת אזור חיץ - כך אמרו היום (חמישי) גורמים בשירותי ההגנה האזרחית באידליב וארגון סיוע אמריקני הפועל באזור. גורמי הצלה אמרו כי לפחות 15 אזרחים נהרגו ועוד עשרות נפצעו מחביות נפץ שהשליכו מסוקי קרב סוריים.

ההסכם נחתם בספטמבר אשתקד כדי למנוע מתקפה נרחבת על המעוז האחרון של האופוזיציה לבשאר אסד, ומוקדם יותר השווה הזהירה וושינגטון כי ההחרפה באלימות תוביל לערעור היציבות באזור. הכפרים והעיירות שהותקפו נמצאים בצפון מחוז חמאת ובדרום מחוז אידליב. עריק צבאי אמר לרויטרס כי ייתכן שהחרפת התקיפות מאותתת על מתקפה קרקעית אפשרית לכיבוש צפון חמאת ודרום אידליב.

בימים האחרונים נמלטו אלפי תושבים לאזור הגבול עם טורקיה, וארבעה מתקנים רפואיים ניזוק בתקיפות. "אנחנו על סף קטסטרופה הומניטרית", הזהירה אתמול חולא שוואח, סגנית הארגון איגוד ארגוני הסיוע והמרכזים הרפואיים.

תיעוד: מסוקי ומטוסי קרב סוריים ורוסים תקפו מעוזי 
מורדים באזור חמה בצפון מערב סוריה. רויטרס
תקיפות באזור חמאת/רויטרס

לפי האופוזיציה, מאות בני אדם, רובם אזרחים, נהרגו בתקיפות של רוסיה ושל סוריה מאז אותו הסכם בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבין נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. באידליב ובאזורים הסמוכים למחוז חיים כשלושה מיליון תושבים, בהם רבים שנמלטו מחלקים אחרים בסוריה. אנקרה מנסה לעצור את התקיפות האחרונות, אך ללא הצלחה רבה.

בתקשורת של המשטר מאשימים את "הטרוריסטים", כפי שהם מכנים את כל ארגוני המורדים, בהסלמה האחרונה. עוד נטען כי ארגונים המקושרים לאל-קאעדה הגבירו את השימוש במל"טים חמושים נגד בסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים, אבל נכשלו בתקיפותיהם.

ארגון המורדים החזק ביותר באידליב הוא תחריר א-שאם, שמורכב מכמה ארגונים אסלאמיסטיים, בראשם ג'בהת א-נוסרה לשעבר, שהייתה שלוחת אל-קאעדה עד 2016.

בחזית השחרור הלאומית, ארגון המורדים העיקרי שנתמך על ידי טורקיה, אמרו כי הם שלחו תגבורות לחזיתות המרכזיות כדי להתמודד עם כל "האפשרויות". לטענת המורדים, הם הרגו ופצעו לפחות ארבעה חיילים רוסים במתקפה על בסיס בצפון מחוז חמאת. במוסקבה לא התייחסו לכך.

(עדכון ראשון: 14:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully