וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים פרו-טורקים ניסו לכבוש שטחים מידי הכורדים בסוריה, ונהדפו

5.5.2019 / 15:18

הצבא הלאומי הסורי, הנתמך על ידי אנקרה, פתח במתקפה על אזור שבשליטת מיליציית ה-YPG באזור חאלב, אך נסוג תחת הפגזה כבדה. חייל טורקי נהרג בתקרית, שבה היו מעורבים גם כוחות התומכים במשטר אסד. זאת אחת החזיתות הסבוכות ביותר במלחמה

מורדים הנתמכים על ידי טורקיה פתחו אתמול (שבת) במתקפה בשטח שבידי המיליציה הכורדית הסורית מצפון לעיר חאלב. הם הצליחו להשתלט על חלק מהשטח, בטרם נהדפו בשל הפגזות כבדות.
המבצע מהווה הסלמה באחת הזירות הסבוכות ביותר במלחמת האזרחים בסוריה. באזור מוצבים גם כוחות של ממשלת סוריה, כמו גם כוחות של רוסיה ושל מיליציות שיעיות איראניות, התומכים במשטרו של בשאר אסד.

דובר הצבא הלאומי הסורי, יוסף המוד, אמר כי המורדים כבשו שלושה כפרים לפני שנסוגו בשל ההפגזות הכבדות שספגו. הוא הוסיף כי כוחות התומכים בממשל בדמשק הפגיזו את הלוחמים בעת התקדמותם.

ה-YPG, שזכה לסיוע של צבא ארצות הברית במאבקו בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במזרח ובצפון-מזרח המדינה, איבדו משליטתם בשטח אחרי מבצע שהוביל צבא טורקיה בתחילת השנה שעברה במחוז עפרין. גורם בשורות כוחות השחרור של עפרין, שמקורבים ל-YPG, אמר כי המורדים הנתמכים על ידי טורקיה התקדמו באזור שבו אין נוכחות של כוחות כורדיים לפני שנהדפו.

לקריאה נוספת בנושא:
במערות ובשדות: הכורדים צדים תאי דאעש בסוריה אחרי קריסת החליפות
"על סף קטסטרופה": רוסיה וסוריה מגבירות את התקיפות באידליב
מחיר הנוטלה: פליטים סורים בטורקיה מועסקים בתנאים קשים

לוחמי הצבא הלאומי הסורי בעיר אל-באב, סוריה, 5 באוגוסט 2018. רויטרס
לוחמי הצבא הלאומי הסורי בעיר אל-באב, סוריה, 5 באוגוסט 2018/רויטרס

הצבא הלאומי הוקם בתמיכת סוריה והוא כולל כמה ארגונים משורות צבא סוריה החופשי, שקם עם תחילת המרד באסד וכבר אינו קיים ממש. הצבא הלאומי מבוסס ברובו באזור בצפון-מזרח חאלב, המכונה "מגן הפרת", על שם מבצע נוסף של צבא טורקיה באזור, שנערך ב-2016.

המורדים הנתמכים על ידי אנקרה הבטיחו לקחת שטחים מידיהם של הכורדים בצפון חאלב, כולל את העיירה תל רפעת. זו נמצאת בידיהם מאז 2016, ואתמול נהרג בה חייל טורקי וחייל נוסף נפצע במתקפה של ה-YPG.

טורקיה רואה ב-YPG כהמשך של מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), שמנהלת התקוממות נגד טורקיה בדרום-מזרח המדינה מאז 1984. ה-PKK מוגדר ארגון טרור על ידי טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי, אולם ה-YPG הוא בעלת ברית מרכזי של מדינות המערב שנלחמו נגד דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully