וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערות ובשדות: הכורדים צדים תאי דאעש בסוריה אחרי קריסת החליפות

על אף נפילת המדינה האסלאמית, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים על ידי ארה"ב רודפים אחרי שרידי הארגון כחלק מהשלב הבא במערכה - למנוע את שיקומו של הארגון הקיצוני והתבססותו מחדש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מנהלים מרדף אחרי לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במזרח סוריה, יותר משבוע אחרי ההכרזה על נפילתה הסופית של החליפות שעליה הכריז הארגון הקיצוני ב-2014.

מוסטפא באלי, דובר הכוחות המורכבים בעיקר מלוחמים כורדים ונתמכים על ידי ארצות הברית, אמר היום (שלישי) כי הם "מאתרים את שרידי ארגון הטרור" המסתתרים במערות המשקיפות על העיירה בגהוז, ששוחררה מידי דאעש ב-23 במרץ בתום קרבות שנמשכו חודשים ארוכים. הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית אמרה כי היא מסייעת לכוחות מהאוויר במטרה למנוע מהארגון הסוני להתבסס מחדש ולהשתקם.

הארגון הסורי לזכויות אדם, העוקב מבריטניה אחרי הנעשה בשטח, אמר כי הקואליציה האמריקנית תקפה יותר מ-12 פעמים במקומות המסתור של דאעש מאז יום ראשון, והיא פגעה במערות ובשטחים חקלאיים שבהם לפי ההערכות מסתתרים אנשי הארגון. לדאעש יש עדין נוכחות בשטחי המדבר הגדולים של סוריה ובמוקדים אחרים, והם ממשיכים לתקוף את הכוחות הסוריים הדמוקרטים.

עוד באותו נושא:
אלפי אסירי דאעש ואיומי ארדואן ואסד: הממשל הכורדי בסוריה בסכנה
סוף עידן החליפות של דאעש: עלייתה ונפילתה של "המדינה האסלאמית"
סוף המדינה האסלאמית: הכורדים כבשו את שרידי השטח של דאעש בסוריה

לוחמים כורדים משורות ה-YPG הכורדים חוגגים את הניצחון על דאעש בקמישלי, סוריה, 28 במרץ 2019. רויטרס
לוחמים כורדים חוגגים את הניצחון על דאעש, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר, דאעש הרג שבעה לוחמים במתקפה על מחסום בעיר מנביג' שבצפון המדינה, הנשלטת על ידי מועצה מקומית הקשורה לכוחות הסוריים הדמוקרטיים. היום אמר הארגון הסורי לזכויות אדם כי תשעה חמושים נתפסו בא-רקה, בירת הארגון בעבר, מאז יום ראשון. הכורדים אמרו כי הם נמצאים בשלב חדש במבצעים נגד דאעש, וקראו לקואליציה להמשיך לסייע להם כדי לחסל את התאים הרדומים של הארגון.

הנסיגה המתוכננת של ארצות הברית מסוריה גרמה לדאגה רבה שמא דאעש יצליח להשתקם מחדש, אולם בלחץ בעלות בריתה של וושינגטון החליט הנשיא דונלד טראמפ לעשות אותה בהדרגה ולהותיר כ-400 חיילים בצפונה ובדרומה של סוריה.

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, עדיין חופשי, גם אחרי שהמדינה האסלאמית שעליה הכריז קרסה בהדרגה בשנים האחרונות, כשהיא מותירה אחריה עיי חורבות ומיליוני עקורים.

עוד באותו נושא

מחיר הניצחון: 630 אזרחים נהרגו במבצע האחרון נגד דאעש בסוריה

לכתבה המלאה
לוחמים כורדים משורות ה-YPG הכורדים חוגגים את הניצחון על דאעש בקמישלי, סוריה, 28 במרץ 2019. רויטרס
לוחמים כורדים משורות ה-YPG הכורדים חוגגים את הניצחון על דאעש בקמישלי, סוריה, 28 במרץ 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully