וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הניצחון: 630 אזרחים נהרגו במבצע האחרון נגד דאעש בסוריה

הארגון לזכויות אדם חשף את מספר האבדות בחצי השנה האחרונה, שבה איבד הארגון את מעוזיו האחרון. בין ההרוגים 209 ילדים ו-157 נשים. הכורדים איבדו 750 איש, ודאעש 1,600

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר מ-630 אזרחים נהרגו במבצע האחרון נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהחל לפני כחצי שנה והסתיים עם כיבושה הסופי של העיירה בגהוז במזרח סוריה על ידי הכוחות הכורדיים - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, שבסיסו בבריטניה, האזרחים ההרוגים - בהם קרובי משפחה של לוחמי דאעש - כוללים 209 ילדים ו-157 נשים.

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים על ידי ארצות הברית, החלו את המתקפה נגד מעוזיו האחרונים של הארגון בעמק הפרת ב-10 בספטמבר, כשהם כובשים עיירה אחרי עיירה. הכוחות, שרובם מורכבים מלוחמים כורדים, איבדו יותר מ-750 איש, בעוד שכ-1,600 לוחמי דאעש נהרגו גם הם. שני הצדדים לא מפרטים על מספר האבדות שלהם, והארגון הסורי לזכויות אדם אומר כי הוא אוסף את הנתונים מרשת של מודיעים בשטח.

מאז תחילת המלחמה במרץ 2011, נהרגו יותר מ-370 אלף איש ברחבי המדינה. עוד מיליונים נעקרו מבתיהם. קריסתה של החליפות האסלאמית אינה מבשרת את תום הקרבות, ואתמול הכריזו הכורדים על תחילת השלב החדש במאבק - טיפול בתאים הרדומים של הארגון הג'יהאדיסטי הקיצוני.

(עדכון ראשון 12:05)

לקריאה נוספת על קריסת דאעש
סוף עידן החליפות של דאעש: עלייתה ונפילתה של "המדינה האסלאמית"

מכונית הרוסה בעיר בגהוז שבסוריה אחרי שנכבשה מחדש מידי דאעש ב-23 במרץ 2018. רויטרס
מכונית שרופה בבגהוז, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully