וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור ראשון מתחילת המלחמה: אסד נפגש עם חמינאי ורוחאני באיראן

25.2.2019 / 19:13

על רקע מאמצי ישראל וארה"ב נגד ההתבססות האיראנית, נשיא סוריה נפגש עם נשיא איראן ועם מנהיגה הרוחאני. זו המדינה השנייה שבה הוא מבקר מאז 2011. אסד בירך לרגל 40 שנה למהפכה האסלאמית: "מודל למדינה חזקה החסינה מהתערבות חיצונית". נתניהו ידון עם פוטין בנושא

צילום: סאנא

לראשונה מתחילת מלחמת האזרחים, נשיא סוריה בשאר אסד הגיע היום (שני) לביקור בטהראן ונפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני ועם המנהיג הרוחני של המדינה עלי חמינאי. בפגישה נכח גם מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

בהודעה מלשכת הנשיאות בדמשק נמסר כי "במהלך פגישתו בירך הנשיא אסד את חמינאי ועם ידידו העם האיראני 40 שנה לניצחון המהפכה האסלאמית, שבארבעת העשורים שעברו היוותה מודל לבניית מדינה חזקה, בעלת יכולת להגשים את האינטרסים של עמה וחסינה מפני התערבויות חיצוניות".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר איראני תוקף את ארה"ב ומצהיר: השגנו 90% ממטרותינו בסוריה
שר החוץ של איראן: לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל
היום שאחרי הנסיגה: ארה"ב תשאיר "כוח שמירת שלום קטן" בסוריה

אסד הגיע לביקור באיראן ונפגש עם רוחאני וחמינאי, 25 בפברואר 2019. צילום מסך
אסד עם חמינאי, היום/צילום מסך

לפי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, הפגישה עסקה ב"יחסי הידידות בין המדינות" שלדברי הצדדים מהווים גורם עיקרי ל"עמידתן האיתנה של סוריה ואיראן בפני תכניות המדינות העוינות שרוצות להחליש אותן, לזעזע את היציבות שלהן וליצור כאוס באזור".

חמינאי הדגיש את עמידתו לצאת סוריה "עד שתהיה חופשיה לגמרי ותשים קץ לטרור" ובירך את הצבא הסורי והכוחות החמושים על הישגיהם במלחמה. לדבריו, הכוחות "נתנו מכה קשה לתכניות המערביות והאמריקניות באזור".

בפגישתם דנו בהתפתחויות האחרונות ובמהלכה אמר אסד כי "השגת האינטרסים של העמים באזור מחייבת את המדינות המערביות - ובראשון ארצות הברית - לנקוט במדיניות מאוזנת שתכבד את ריבונות המדינות ולא תתערב בענייניהן".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

לקראת פגישת נתניהו-פוטין

הפגישה של אסד עם ההנהגה האיראנית התקיימה על רקע המאמצים של ישראל וארצות הברית לדחוק את איראן מסוריה. הנושא יעמוד בראש סדר העדיפויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שיחד עם איראן תומך צבאית במשטרו של אסד, בהמשך השבוע.

איראן היא המדינה השנייה בלבד שבה מבקר אסד מאז תחילת המלחמה ב-2011. הראשונה הייתה רוסיה, שבה נפגש עם פוטין שלוש פעמים מאז תחילת המעורבות הצבאית של מוסקבה ב-2015.

אסד הגיע לביקור באיראן ונפגש עם רוחאני וחמינאי, 25 בפברואר 2019. צילום מסך
אסד עם חמינאי, היום/צילום מסך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז בשבוע שעבר על תחילת הנסיגה מסוריה לאחר שהושג ניצחון על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הבית הלבן הודיע כי וושינגטון תשאיר "כוח שמירת שלום קטן" בגודל של כ-200 חיילים בסוריה "לזמן מה" לאחר השלמת הנסיגה.

רוחאני אמר ביום ראשון שעבר כי טהראן רוצה לבסס יחסים קרובים עם כל המדינות במזרח התיכון - פרט לישראל. "איראן מוכנה לעבוד יחד עם מדינות האזור כדי לשמור על הביטחון במזרח התיכון. האויבות שלנו, אמריקה וישראל, רוצות ליצור פילוג בקרב האיראנים", אמר רוחאני בנאום שנשא בדרום המדינה ושודר על ידי הטלוויזיה הממלכתית.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף האשים בשבוע שעבר את ישראל בהפרת החוק הבינלאומי ואמר כי בטהראן לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי איתה. לדבריו, איראן נמצאת בשטח סוריה בהזמנת ממשלו של אסד, בעוד ישראל מפרה את החוק הבינלאומי בחדירתה למרחב האווירי בלבנון וסוריה.

אסד הגיע לביקור באיראן ונפגש עם רוחאני וחמינאי בה נכח גם קאסם סולימאני 25 בפברואר 2019. צילום מסך
הפגישה בטהראן, היום/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully