וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני תוקף את ארה"ב ומצהיר: השגנו 90% ממטרותינו בסוריה

23.2.2019 / 15:03

מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן התייחס להטלת הסנקציות האמריקניות על טהראן, והבטיח כי לארצו יש דרכים לנטרל אותן. "מלבד סגירת מיצרי הורמוז", אמר שמחאני, "יש לנו אופציות שכוללות עצירת הזרמת נפט". הוא התייחס באופטימיות גם למצב בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

איראן הודיעה היום (שבת) כי יש לה אפשרויות רבות לנטרל את החזרת הסנקציות האמריקניות על ייצוא הנפט שלה, כך דיווחה סוכנות הידיעות "תסנים", והוסיפה כי בטהראן לא מתכוונים לנהל שיחות עם וושינגטון בנושא.

"מלבד סגירת מיצרי הורמוז, יש לנו אופציות אחרות שכוללות עצירת הזרמת נפט אם נרגיש מאוימים... הממשל האמריקני אינו בעל רצון טוב, אין צורך לנהל שיחות עם אמריקה", אמר לסוכנות הידיעות מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני. "לאיראן יש תוכניות שינטרלו את הסנקציות הבלתי-חוקיות של ארצות הברית נגד ייצוא הנפט שלה", אמר שמחאני, שהוסיף כי איראן השיגה 90% ממטרותיה בסוריה.

לקריאה נוספת
שר החוץ של איראן: לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל
מצוידת בטילי שיוט: איראן חנכה צוללת חדשה
רוחאני: איראן רוצה יחסים קרובים עם כל המדינות במזה"ת

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
תרגיל צבאי איראני במיצרי הורמוז/AP

וושינגטון שואפת לאלץ את טהראן לנטוש את תכנית הגרעין שלה ואת תמיכתה בקבוצות חמושים בסוריה ובעיראק. בתגובה מאיימים באיראן להפריע למשלוחי הנפט ממדינות המפרץ, אם וושינגטון תנסה לחנוק את ייצוא הנפט של איראן. במיצרי הורמוז, העוברים בשטח האיראני, עובר מדי יום שליש מכמות הנפט העולמית.

אתמול פרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) דוח הקובע כי איראן עומדת במגבלות הסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות ב-2015. על פי הדוחות הרבעוניים, הרפובליקה האסלאמית לא חורגת מרמות האורניום המועשר כפי שאושרו בהסכם.

עוד באותו נושא

סבא"א: איראן עומדת במגבלות הסכם הגרעין מול המעצמות

לכתבה המלאה
מוחמד ג'וואד זריף במסיבת עיתונאים בבגדד - 10 פברואר 2019. רויטרס
"ישנה הרפתקנות בצד הישראלי, והרפתקנות תמיד מסוכנות". שר החוץ של איראן זריף/רויטרס

לנושא הסורי התייחס השבוע גם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, שאמר כי בטהראן לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל. זריף האשים את ישראל כי היא נוקטת ב"הרפתקנות" בסוריה, תוך שהוא מתייחס לדבריו למסעות ההפצצה אותן היא מבצעת במדינה.

הוא אמר את הדברים בריאיון לעיתון הגרמני "סודויטשה צייטונג", וכשנשאל אם ייתכן עימות צבאי בין איראן לישראל, השיב כי הוא לא רואה זאת כרגע, אך "אי אפשר להוציא את זה מכלל אפשרות".

זריף הוסיף כי איראן נמצאת בשטח סוריה בהזמנת ממשלו של נשיא המדינה בשאר אסד, בעוד ישראל מפרה את החוק הבינלאומי בחדירתה למרחב האווירי בלבנון ובסוריה. "ישנה הרפתקנות בצד הישראלי, והרפתקנות תמיד מסוכנות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully