וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: איראן עומדת במגבלות הסכם הגרעין מול המעצמות

22.2.2019 / 18:33

הדוחות הרבעוניים של הסוכנות האחראית על אכיפת ההסכם, מלמדים כי איראן לא חרגה מהמגבלות שהוטלו עליה במסגרת ההסכם שנחתם ב-2015. בסוכנות שבו והדגישו כי בוצעו בדיקות משלימות תוך מתן התראות קצרות, באתרי גרעין ברחבי המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

איראן עומדת במגבלות הסכם הגרעין שנחתם בינה למעצמות ב-2015 - כך עולה מהדוחות הרבעוניים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). על פי הדוחות, הרפובליקה האסלאמית לא חורגת מרמות האורניום המועשר כפי שאושרו בהסכם.

הממצאים העולים ממסמכי הסוכנות, באים בניגוד לסנקציות המוגברות שהשיבה ארצות הברית נגד איראן, לאחר שפרשה מההסכם. בסוכנות הדגישו כי אנשיה ביצעו בדיקות משלימות נוספות, שנעשות לרוב בהתראה קצרה, בכל אתרי הגרעין ברחבי איראן. "לפי העולה מהדוחות הרבעוניים המתמשכים, לא הרבה השתנה (על ידי איראן)", אמר גורם דיפלומטי שנשאר בעילום שם וסיכם את הדוח.

במסגרת ההסכם שנחתם בין איראן למעצמות, הוצבו תנאים שמטרתם להאריך פרק הזמן לו תזדקק איראן, אם אכן תחליט להפר את ההסכם ולפתח פצצת אטום.

עוד ידיעות בנושא:
שר החוץ של איראן: לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל
בשל מדיניות טראמפ: סין ואיראן הגבירו את מתקפות הסייבר
מחיל האוויר למשמרות המהפכה: הקצינה שבגדה בארה"ב וערקה לאיראן

נשיא איראן רוחאני בעצרת בטהראן לרגל המהפכה האסלאמית, 11 בפברואר 2019. רויטרס
נשיא איראן רוחאני נואם בעצרת 40 שנה למהפכה האסלאמית באיראן/רויטרס

בחודש נובמבר ארצות הברית הכריזה על השבת כל הסנקציות שהוסרו מאיראן במסגרת הסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות ב-2015. עם זאת, שמונה מדינות קיבלו היתר להמשיך לייבא נפט מאיראן באופן זמני, למשך שישה חודשים. מדינות אירופה החתומות על ההסכם גינו את המהלך, ואילו איראן אמרה כי היא "לא מודאגת" על אף המצב הכלכלי שהחמיר מאז סבב הסנקציות הראשון, שנכנס לתוקף באוגוסט.

השבת הסנקציות באה לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הכריז על פרישה מהסכם הגרעין בחודש מאי. הסנקציות נוגעות בין השאר לענפי הספנות, הפיננסים והאנרגיה באיראן. בנוסף לכך, יינקטו צעדים נגד מדינות שלא יפסיקו את ייבוא הנפט מאיראן ועל חברות זרות שיקיימו עסקים עם גופים איראניים.

עם זאת, לפני כחודש, גרמניה, צרפת ובריטניה הקימו מנגנון תשלומים אירופי לביצוע עסקאות עם איראן שיעקוף את הסנקציות האמריקניות ויקזז את השפעתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully