וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מדיניות טראמפ: סין ואיראן הגבירו את מתקפות הסייבר

עסקים וחברות ממשלתיות בארה"ב הותקפו על ידי סין ואיראן. מומחי ביטחון סבורים כי תקיפות אלו מונעות מהחלטת הנשיא טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן, וכן בשל המשבר במסחר עם סין

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

עסקים וחברות ממשלתיות בארצות הברית הותקפו על ידי האקרים איראנים וסינים - כך דווח הלילה (שלישי) בניו יורק טיימסץ מומחי ביטחון סבורים כי תקיפות אלו מונעות מהחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן, וכן מהמשבר במסחר של ארצות הברית עם סין.

התקיפה האחרונה של האקרים מאיראן על בנקים אמריקניים, עסקים וסוכנויות ממשלתיות הייתה יותר נרחבת משדווח. לפי גורמים שתודרכו בנושא, עשרות תאגידים וכמה סוכנויות אמריקניות נפגעו. התקיפה, שיוחסה לאיראן על ידי מומחים מהסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי ועל ידי חברת האבטחה FireEye, הובילה להוצאת פקודת חירום על ידי המשרד לביטחון המולדת במהלך ההשבתה של הממשלה בחודש שעבר.

לפי גורמים מודיעיניים, חוקרים פרטיים ועורכי דין המעורים בנושא, התקיפה האיראנית אירעה במקביל לתקיפת סייבר שבוצעה על ידי סין במטרה לגנוב סודות צבאיים ומסחריים מקבלנים של צבא ארצות הברית ומחברות טכנולוגיה.

לקריאה נוספת:
בדרך למשבר חוקתי: ההשלכות להכרזה על מצב החירום של טראמפ
ההאקר שלא היה: צפון קוריאה תוקפת את ארה"ב בשל אישום נגד אחד מאזרחיה

נשיא איראן רוחאני בעצרת בטהראן לרגל המהפכה האסלאמית, 11 בפברואר 2019. רויטרס
נשיא איראן חסן רוחאני, השבוע/רויטרס

מסיכום של תדרוך מודיעיני שהושמע בידי ה-"ניו יורק טיימס", עולה כי בין היתר, החברות
Boeing ,General Electric Aviation ו-T-Mobile היו יעדי התקיפה האחרונים של הסינים. החברות סרבו להתייחס לנושא, ולא ידוע האם ניסיונות הפריצה של הסינים הצליחו.

תקיפות הסייבר של סין הופסקו בשנת 2015 לאחר שהנשיא דאז ברק אובמה ונשיא סין שי ג'ינפינג חתמו על הסכם לסיום התקיפות. אך נראה כי כעת, ההסכם בוטל באופן לא רשמי בגלל המתחים במסחר בין שתי המדינות, אמרו בכירים במודיעין האמריקני וחוקרי אבטחה פרטיים. תקיפות הסייבר של הסינים חזרו, והפעם נראה כי הן יותר חשאיות ומתחכמות.

"סייבר היא אחת הדרכים בהן אויבים יכולים לתקוף אותנו ולנקום באופנים אפקטיביים ונבזיים", אמר ג'ואל ברנר, שכיהן בעבר כראש המודיעין המסכל בארצות הברית. האיומים מסין ואיראן מעולם לא פסקו לחלוטין, אך האקרים איראנים הפחיתו את הפעילות שלהם לאחר שנחתם הסכם הגרעין ב-2015, וכעת נראה כי הם חזרו לדרכי העבר.

עוד באותו נושא

ראש ה-FBI לשעבר: "טראמפ האמין לפוטין יותר מלשירותי המודיעין"

לכתבה המלאה
פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
טראמפ עם נשיא סין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully