וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקר שלא היה: צפון קוריאה תוקפת את ארה"ב בשל אישום נגד אחד מאזרחיה

משרד החוץ של קוריאה הצפונית גינה את המשפט המתנהל נגד אחד מאזרחיה, הנאשם בפריצה לשרתי חברת "סוני" ובהפצת התכנה הזדונית "WannaCry". פיונגיאנג הזהירה כי האישום עלול "להשפיע על יישום סיכומי ההצהרה המשותפת שהושגה בפסגה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית תקפה היום (שבת) את ארצות הברית בגלל משפט המתנהל נגד אחד מאזרחיה, העומד בפני אישום של פריצה נרחבת למחשבים. בהודעה שנמסרה מטעם פיונגיאנג נטען כי האישום מהווה "השמצה נוספת ומערכה עוזבת שנועדה לערער את הרפובליקה הדמוקרטית של צפון קוריאה".

ב-6 בספטמבר פרסם משרד המשפטים האמריקני כתב אישום נגד פארק ג'ין היוק בגין מעורבותו במתקפות סייבר במימון מדינה זרה, הכולל הפריצה לחברת "סוני" ב-2014 והפצת התכנית הזדונית "WannaCry" שפגעה במאות אלפי קורבנות באמצעות שיתוק מחשבים, מפעלי רכב, בתי חולים, חנויות ובתי ספר בשנה שעברה.

לפי טענת ארצות הברית, פארק קשור לקבוצת "לזארוס", הכוללת האקרים הפועלים בשירותה של המדינה הקומוניסטית המבודדת. בנוסף לכך, פארק חשוד גם בשוד דיגיטלי של הבנק המרכזי בבנגלדש ב-2016 שגרם להפסדים של 81 מיליון דולר. עונשו עשוי להגיע עד ל-20 שנות מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
אצבע על הכפתור האדום: האם טראמפ באמת יכול לפוצץ את העולם?
ממשיכים לקצץ: ארה"ב לא תממן פרויקטים לקירוב ישראלים ופלסטינים
"קהילות שלמות יימחקו": הסופה פלורנס גובה קורבנות בארה"ב

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און לוחצים ידיים במפגש הפסגה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
"על ארה"ב לשקול את ההשלכות השליליות". קים וטראמפ בפסגה בסינגפור/רויטרס

משרד החוץ הצפון קוריאני פרסם בסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה (KCNA) גינוי לאישום ואף הזהיר כי הוא עלול "להשפיע על יישום סיכומי ההצהרה המשותפת שהושגה בפסגת קוריאה הצפונית וארצות הברית". בכך התייחס לפגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור בחודש יוני, שבה הם הסכימו בין היתר על התפרקותו של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

"ארצות הברית מוליכה את הציבור שולל כאילו הממשלה שלנו עומדת מאחורי הפשע באמצעות קישור כפוי בין עבריין שאינו קיים ופשעי הסייבר שלו לכאורה לבין גופי המדינה שלנו", הצהיר משרד החוץ הצפון קוריאני. "ארצות הברית טועה לחלוטין אם היא שואפת להשיג מאיתנו משהו באמצעות בדיות. עליה לשקול את ההשלכות השליליות של הסטת אנטגוניזם נגד קוריאה הצפונית".

הפריצה לשרתי חברת "סוני" אירעה על רקע פרסום הסרט "ראיון סוף" (The Interview), שעסק בין היתר בניסיון התנקשות בקים. כתוצאה ממנה מידע רב דלף, כולל פרטיהם האישיים של עובדי החברה והדלפות מסרטים שעדיין לא פורסמו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

פומפאו: רוסיה פוגעת במשטר הסנקציות על פיונגיאנג

בתוך כך, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו האשים אתמול את רוסיה בכך שהיא פועלת לחתור תחת הסנקציות נגד קוריאה הצפונית. הוא הוסיף כי אכיפת סנקציות אלה חיונית לשמירת תהליך התפרקותה של קוריאה הצפונית מנגד גרעיני.

בדבריו בהצהרה לתקשורת במשרד החוץ האמריקני אמר פומפאו: "רוסיה מנסה באופן פעיל לחתור תחת הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם ואת עבודת הוועדה הבוחנת את יישום הסנקציות". הוא הדגיש את מחויבותה של ארצות הברית לאכיפת הסנקציות והוסיף כי וושינגטון ממשיכה לקיים "שיחות רבות" עם קוריאה הצפונית לגבי "מימוש כל ההתחייבויות שהושגו" בפסגה.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בנאום בפני אזרחים אמריקניים ממוצא איראני בקליפורניה, 22 ביולי 2018. AP
האשים את רוסיה בחתירה תחת הסנקציות. פומפאו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully