וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קהילות שלמות יימחקו": הסופה פלורנס גובה קורבנות בארה"ב

הסופה הגיעה את החוף המזרחי של ארה"ב והחלה לגבות קורבנות בנפש עם מותם של חמישה בני אדם. בנוסף, היא גרמה לשיטפונות ונזקים. 620 אלף בתים נותקו מהחשמל ו-26 אלף תושבים פונו למקלטים. החזאים מזהירים כי הגרוע מכל עוד לפני וההצפות צפויות רק להתגבר

צילום: רויטרס

אחרי התחזיות הקודרות וקריאות הרשויות לתושבי צפון ודרום קרוליינה להתפנות מבתיהם, הסופה פלורנס הגיעה ביום שישי אל החוף המזרחי של ארצות הברית וגרמה לשיטפונות, נזקים וניתוקי חשמל רבים. בעקבות עוצמת הרוחות, אם ותינוקה נהרגו מקריסת עץ על ביתם בעיר ווילמינגטון. האב נפצע ופונה לבית החולים. אישה נוספת מתה מהתקף לב וצוותי הרפואה לא הצליחו להגיע אליה בגלל הדרכים החסומות. יתרה מזאת, אדם נהרג בעת שניסה לחבר גנרטור וגבר נהרג כאשר ככל הנראה עף מהרוח כשיצא מביתו.

יותר מ-620 אלף בתים ועסקים בצפון ובדרום קרוליינה נותקו מהחשמל ויותר מ-26 אלף תושבים נאלצו להתפנות ליותר מ-200 מקלטי חירום. כ-40 אלף עובדים פועלים כדי לתקן את בעיות החשמל שנוצרו בעקבות הסופה, אך הרשויות הזהירו כי תיקון תשתיות החשמל עלול להימשך ימים ואפילו שבועות. בנוסף לכך, כ-3,000 אסירים ועצורים פונו מנתיב ההוריקן ויותר מ-2,100 טיסות בוטלו.

הסופה היכתה אמש בשעות היום בחוף רייטסוויל שנמצא במרחק קילומטרים בודדים מהגבול עם דרום קרוליינה. הרחובות הסמוכים לחוף הוצפו במים וחלקי בניין שנתלשו ממבנים כתוצאה מעוצמת הסופה עפו ברוח העזה. המכוניות הבודדות שנסעו בכבישים נאלצו לסטות כדי להתחמק מעצים ומעמודי חשמל שנפלו בצדי הדרך, וגם עמודי התאורה הפסיקו לפעול.

עוד בוואלה! NEWS:
השגריר בארה"ב: לא עדכנתי את ראש הממשלה בטענות על דייויד קיז
הטביעה בפלמחים: נקבע מותה של הצעירה הנוספת שנפגעה אנושות
קשר נגד ארה"ב: מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר חתם על הסדר טיעון

הוריקן פלורנס בחוף המזרחי של ארצות הברית. רויטרס
תצלום עילי של ההוריקן בחוף המזרחי של ארצות הברית/רויטרס
נזקי סופת ההוריקן פלורנס בצפון קרוליינה. רויטרס
עץ שקרס בעקבות ההוריקן/רויטרס

בעיירה אוריינטל ירדו יותר מ-45 סנטימטרים של גשם בתוך שעות ספורות בלבד. בית מלון אחד בג'קסונוויל שבצפון קרוליינה פונה מאנשיו לאחר שחל מהגג שלו התנתק מהמקום. כחלק מההיערכות, כ-9,700 חיילי המשמר הלאומי ואזרחים מתנדבים צוידו בכלי שיט ובהליקופטרים שיוכלו לשמש בסיוע הלכודים מההצפות.

החזאים הזהירו כי המצב יימשך זמן רב בגלל איטיות ההוריקן, שבמהירותו הנמוכה ביותר אף הגיע לשישה קילומטרים לשעה. על פי התחזיות, הגשם שיירד בשלושת הימים הקרובים צפוי להשתוות לכמות שירדה במשך שבועיים בהוריקנים דניס ופלויד בשנת 1999. הגרוע מכל עדיין עוד לפני תושבי מדינות קרוליינה, מאחר שלוקח זמן למי הגשמים להתנקז לנהרות - וכתוצאה מכך השיטפון צפוי רק להתגבר בימים הקרובים.

מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, אמר כי ההוריקן "הנחית הרס" על אזור החוף ועלול למחוק קהילות שלמות. לדבריו, מדובר בגשם של פעם באלף שנה. "הוריקן פלורנס עוצמתי, איטי וחסר רחמים", אמר המושל. "זהו פרא בלתי מוזמן שאינו רוצה לעזוב".

נזקי סופת ההוריקן פלורנס בצפון קרוליינה 14 ספטמבר 2018. AP
ההצפות שנגרמו כתוצאה מההוריקן, היום/AP

משרד ההגנה האמריקני על ההוריקן:

הרשויות הזהירו יותר מ-1.7 מיליון בני אדם במדינות קרוליינה ובווירג'יניה כי עליהם להתפנות מבתיהם, אך לא ברור כמה מהם נשמעו להוראה. בשעות הערב המוקדמות רשויות החירום בדרום קרוליינה קראו לתושבים לעזוב את בתיהם והבהירו כי עדיין לא מאוחר מדי. "עדיין יש זמן, אבל לא להרבה זמן", הודיע דרק בקר ממחלקת החירום של דרום קרוליינה.

ברוק קיטרל, תושבת העיר מורהד, שטה יחד עם בן זוגה על גבי סירה כדי להימלט מפני הסופה. הם הצליחו רק אחרי שחתרו כל הלילה בתקווה שלא ייסחפו או יתנגשו בדבר מה בדרכם, אבל לפרקים חשבו שהם לא ישרדו. "בכנות, בכיתי", סיפרה קיטרל ל-CNN. "נולדתי וגדלתי כאן ונכחתי בכל סופה ב-30 השנים האחרונות, אבל נראה שזאת עושה יותר נזקים מהצפוי".

התושבת פגי פרי אמרה ל-CNN שהיא הייתה תקועה בעליית הגג יחד עם שלושה מבני משפחתה. "בתוך שניות, הבית שלי הוצף עד לגובה המותניים, ועכשיו המים מגיעים עד לגובה החזה", סיפרה.

הדמיית המרכז הלאומי להוריקנים:

נזקי סופת ההוריקן פלורנס בצפון קרוליינה 14 ספטמבר 2018. AP
ההוריקן, היום/AP

טום באלאנס, בעל מסעדות מאכלי ים מניו בורן, היה אחד מהתושבים שהחליטו להישאר בבתיהם. במהלך היום ביתו נלכד בשיטפון שנגרם ושישה שוטרים נשלחו לביתו כדי לחלץ אותו. "אני מרגיש כמו האדם הטיפש ביותר שאי פעם הלך על כדור הארץ", הודה באלאנס בראיון לסוכנות אי-פי.

סנדי אורסה, תושבת וילמינגטון, תיארה את המצב כ"מאוד מפחיד. הרוח מייללת, הרוח מניעה את הגשם לצדדים ופסולת עפה באוויר".

המים סגרו גם על ביתו של טום קופלנד, שגר על רצועת יבשה מוקפת ים בסוואנסבורו. "המים גבוהים משהיו אי פעם", תיאר. "הגלים נשברים על השטח שלי, שבדרך כלל יש בו דשא".

(עדכון ראשון: 21:19)

תיעוד ההצפות בחשבון טוויטר של תושבת האזור:

כוחות חירום מחלצים אדם בהוריקן פלורנס בצפון קרוליינה 14 ספטמבר 2018. רויטרס
כוחות החירום מחלצים אדם בצפון קרוליינה, היום/רויטרס
נזקי סופת ההוריקן פלורנס בצפון קרוליינה. רויטרס
מנזקי הסופה, בצפון קרוליינה היום/רויטרס
נזקי סופת ההוריקן פלורנס בצפון קרוליינה 14 ספטמבר 2018. AP
ההוריקן, היום/AP
הוריקן פלורנס. רויטרס, רויטרס
צפון קרוליינה, היום/רויטרס, רויטרס
הוריקן פלורנס. רויטרס, רויטרס
צפון קרוליינה, היום/רויטרס, רויטרס
הוריקן פלורנס. רויטרס, רויטרס
צפון קרוליינה, היום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully