וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בארה"ב: לא עדכנתי את ראש הממשלה בטענות על דייויד קיז

בהודעה מטעם שגרירות ישראל בוושינגטון צוין כי השגריר דרמר שוחח עם העיתונאי ברט סטיבנס למעלה מחצי שנה אחרי שקיז נכנס לתפקידו במשרד רה"מ, אך דרמר לא עדכן בנושא את נתניהו. עוד צוין כי אם סטיבנס היה מעביר לשגריר מידע הנוגע לתקיפה מינית, הוא היה מדווח על כך

יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תקשורת זרה, דייוויד קיז. 5 באפריל 2016.. פייסבוק, אתר רשמי
היועץ קיז/אתר רשמי, פייסבוק

שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, לא עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לטענות לפיהן יועצו, דיוויד קיז, הטריד מינית - כך נטען הערב (שישי) בהודעה מטעם שגרירות ישראל בארצות הברית. בהודעה אף צוין כי השגריר דרמר שוחח עם העיתונאי ברט סטיבנס למעלה מחצי שנה אחרי שקיז נכנס לתפקידו במשרד ראש הממשלה בנוגע להתנהגות שמיוחסת לקיז לפני הצטרפותו למשרד.

תגובת השגרירות באה בהמשך לפרסום בניו יורק טיימס, לפיו סטיבנס טלפן ב-2 לנובמבר בשנת 2016, בעת שעבד כעורך מדור הדעות הדעות של הוול סטריט ג'ורנל, לדרמר ויידע אותו על התנהגותו הלא הולמת של קיז כלפי נשים. הוא אף הזהיר אותו כי דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה מהווה סכנה עבור נשים שעובדות עימו.

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. AP
לא דיווח לראש הממשלה. דרמר/AP

בשגרירות ישראל בארצות הברית הוסיפו כי "אם סטיבנס או מישהו אחר היה מעביר לשגריר מידע הנוגע לתקיפה מינית או כל מעשה פלילי אחר שבוצע כלפי נשים על-ידי כל גורם במשרד ראש הממשלה, בין אם התרחשו טרם כניסת הגורם לתפקיד או לאחר-מכן, הוא היה מודיע באופן מיידי למשרד ראש הממשלה".

למרות הודעת השגרירות, תקנון שירות המדינה מחייב עובדי מדינה לדווח על הטרדה מינית או תלונות מסוג זה שהובאו בפניו. על פי התקנון, את התלונות יש להעביר מיידית לממונה על נושא ההטרדות המיניות במשרד ראש הממשלה.

בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו בימים האחרונים לדיווחים ולטענות נגד קיז, בדומה לגיבוי שנתניהו נתן ב-2012 לראש הלשכה נתן אשל, שהטריד מינית עובדת בלשכה. עם זאת אתמול נתניהו שוחח עם קיז והשניים הסכימו על יציאתו לחופשה. בלשכת ראש הממשלה גם סירבו היום להגיב לשאלות בנוגע לפרסום בניו יורק טייס בנושא שיחתם של דרמר וסטיבנס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ג'וליה סלזאר, מתחרה על מושב בסנאט של ניו יורק, ספטמבר  2018. אתר רשמי
סלזאר/אתר רשמי

אתמול, אחרי שנודע על הצטברות עדויות נוספות, ג'וליה סלאזר, אחת מהנשים שחשפו את ההטרדות לכאורה של היועץ, סיפרה לראשונה בריאיון נרחב על מה שארע לטענתה.

סלאזר, בת ה-27 מועמדת לסנאט במדינת ניו יורק, סיפרה בריאיון לניו יורק טיימס כי הקשר עם קיז נוצר לראשונה בשנת 2013 בעת לימודיה באוניברסיטת קולומביה. השניים נפגשו תחילה בבית קפה ולאחר מכן המשיכו לדירתו של קיז. "הוחמאתי מהפנייה שלו אליי", הודתה סלאזר. "בדיעבד הלוואי שהייתי עוזבת את החדר. אבל לא הייתה לי שום סיבה לחשוב שהוא יהיה תוקפני או אגרסיבי כלפיי", אמרה. "הייתי אז צעירה ותמימה בת 22 והייתי בטוחה שאוכל לעזוב את החדר בכל זמן שארצה - אך התברר לי שלא כך".

לטענתה של סלאזר, קיז הציע לה לשבת על הספה בביתו, חיבק אותה ובשלב מסוים אף ניסה לנשק אותה. לדבריה, היא ניסתה להתנגד אך הוא כפה עליה לבוא איתו לחדר השינה. שם החל להתפשט ולטענתה דרש שיקיימו יחסי מין אוראליים. ואף הזהיר אותה לדבריה שלא תעזוב את הדירה עד שיסופק מינית. "התווכחתי איתו על כך במשך חצי שעה אבל פחדתי לנסות לברוח". עוד היא סיפרה כי "ביצעתי בו מין אוראלי תוך כדי שאני בוכה. לא רציתי לחשוב שהותקפתי מינית ואפילו לא שקלתי לדווח על כך".

קיז עצמו דחה את האשמותיה של סלאזר וכינה אותם שיקריים ואף טען כי אמינותה של סלאזר מוטלת בספק. "זוהי האשמה שקרית מצד מישהי שכבר הוכח בכמה מקרים שהיא אינה אמינה לגבי חייה שלה עצמה. זו דוגמה נוספת של חוסר הכנות שלה", אמר קיז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully