וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים לקצץ: ארה"ב לא תממן פרויקטים לקירוב ישראלים ופלסטינים

ממשל טראמפ הפסיק את העברת הכספים לתכניות שנועדו לקירוב בין ישראלים לבין פלסטינים. זאת, כחלק מהמדיניות מהמדיניות שכללה גם את ביטול המימון לאונר"א ולבתי חולים במזרח י-ם. הפרויקטים לפעול בקרב יהודים וערבים בתוך ישראל

עריכה: יאיר דניאל

כחלק ממדיניות הקיצוץ בכספי הסיוע לפלסטינים, ארצות הברית החליטה להפסיק מימון בשווי מיליוני דולרים לתכנית לבניית קשרים בין ישראלים לבין פלסטיניים - כך פורסם היום (שבת) ב"ניו יורק טיימס". מדובר בהחלטה האחרונה מבין שורת צעדים שהתקבלו לאחרונה על ידי ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שכללו בין היתר את ביטול המימון לסוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) וקיצוץ בסיוע לבתי חולים במזרח ירושלים.

המימון, שכבר אושר על ידי הקונגרס כחלק מתכנית הקצאת הכספים של השנה שעברה, נועד לפרויקטים שנועדו למפגשים בין בני נוער משני צדדי הסכסוך הישראלי-פלסטיני. למרות זאת, טים רייזר, היועץ לענייני מדיניות החוץ שלך הסנאטור הדמוקרטי פטריק לייהי, הודיע כי וושינגטון הודיעה בשבוע שעבר לקונגרס כי תכניות אלה לא יקבלו כספים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
אצבע על הכפתור האדום: האם טראמפ באמת יכול לפוצץ את העולם?
"קהילות שלמות יימחקו": הסופה פלורנס גובה קורבנות בארה"ב
ברקע ההפצצות באידליב: רוסיה מכחישה כי מתוכננת מתקפה נרחבת

נשיא ארה"ב טראמפ בטקס חלוקת מדליית הכבוד של הקונגרס, 12 בספטמבר 2018. רויטרס
מקצץ בכספי סיוע לפלסטינים. טראמפ/רויטרס

כתוצאה מכך, רק תכניות שכוללות יהודים וערבים ישראלים יקבלו מימון - ולא תכניות שכוללות גם פלסטינים שאינם ישראלים. הסוכנות המפעילה תכניות אלה מסרה כי היא "כרגע לא יכולה לחבר בין פלסטינים בגדה המערבית ובעזה כתוצאה מהחלטתו האחרונה של הממשל על הסיוע" אך היא "ממשיכה בתמיכתה בחברה האזרחית שעוסקת בנושאים האלה בתוך ישראל".

ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ והממונה על המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, אמר אתמול ל"ניו יורק טיימס" כי הוא סבור שמצעדי הענישה לפלסטינים "ישנו סיכוי גבוה יותר להשיג שלום אמת". קושנר הוסיף: "היו יותר מדי מציאויות מדומות ואנשים סגדו להן, ואני חושב שצריך לשנות את זה. כל מה שאנחנ ועושים זה להתמודד עם דברים כפי שאנחנו רואים אותם, ולא לפחד לעשות את הדבר הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully