וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההפצצות באידליב: רוסיה מכחישה כי מתוכננת מתקפה נרחבת

שר החוץ הרוסי אמר כי משטר אסד בסך הכול מגיב לתקיפות המגיעות מהמחוז הנמצא בשליטת כוחות המורדים במדינה. "עושים הכול כדי לוודא שהאוכלוסייה האזרחית לא תסבול", הוסיף. טורקיה: פועלים להפסקת אש, ארדואן ופוטין ייפגשו ביום שני

רויטרס

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום (שישי) כי המשטר בסוריה לא מתכנן מתקפה נרחבת נגד מעוז המורדים במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה. בדבריו בפורום גרמני-רוסי בברלין הוסיף לברוב כי מוסקבה תעשה כל שביכולתה כדי להגן על האזרחים באידליב.

כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד, המגובים על ידי צבא רוסיה, התקרבו לאחרונה אל המחוז לקראת מה שמסתמן כמבצע אווירי וקרקעי להשבת השטח לשליטתה של דמשק. עם זאת, לדברי לברוב, "מה שמוצג נכון לעכשיו כתחילתה של מתקפה של הכוחות הסוריים בגיבוי רוסיה - אינו נאמן לעובדות". שר החוץ הרוסי התייחס גם לתקיפות האוויריות שהתגברו באזור בשבועות האחרונים וטען כי "הכוחות הסוריים ואנחנו פשוט מגיבים לתקיפות שבאות מאידליב".

על הפגיעה באזרחים אמר: "נטפל בסוגיות האלה ונבסס מסדרונות הומניטריים ושטחי הפסקת אש, ואנחנו עושים הכול כדי לוודא שהאוכלוסייה האזרחית לא תסבול".

עוד בוואלה! NEWS:
"קהילות עלולות להימחק": הוריקן פלורנס זורע הרס בצפון קרוליינה
קשר נגד ארה"ב: מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר חתם על הסדר טיעון
דיווח: רוסיה ניסתה לרגל אחרי מעבדה בשוויץ שבחנה את הגז נוביצ'וק

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במסיבת עיתונאים במוסקבה, 28 במאי 2018. רויטרס
"מה שמוצג כתחילתה של מתקפה אינו נאמן לעובדות". לברוב/רויטרס

במקביל, שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו, שמדינתו תומכת בכוחות האופוזיציה, אמר כי אנקרה פועלת כדי להשיג הפסקת אש באזור. בדבריו במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הפקיסטני הודיע צ'בושואלו כי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ידון בנושא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום שני הקרוב.

לפני יומיים דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי טורקיה האיצה את משלוחי הנשק שלה למורדים כדי לסייע להם לקראת המתקפה הצפויה. זאת, על רקע כישלון הפסגה שהתקיימה בטהראן לפני שבוע בין מנהיגי טורקיה, רוסיה ואיראן בנושא המצב בסוריה.

עוד באותו נושא

"בדרך לאסון הגדול של המאה ה-21": עשרות אלפים נמלטו מאידליב

לכתבה המלאה
שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, במסיבת עיתונאים באנקרה לאחר התקיפות נגד דאעש וה-PKK. AP
מדינתו פועלת להפסקת אש. צ'בושואלו/AP

כשלושה מיליון איש חיים באידליב ובכיסי טריטוריה סמוכים בפאתי מחוזות חמאת, חאלב ולטקיה שבשליטת המורדים. כמחציתם נמלטו למחוז שבשליטת ערב רב של ארגוני מורדים וג'יהאד עולמי ממקומות אחרים בסוריה. טורקיה, שבה שוהים כבר 3.5 מיליון פליטים סורים, חוששת שמתקפה רחבה על מעוז המורדים האחרון יצית גל עקורים חדש על גבולה. ארדואן הזהיר בימים האחרונים מפני אסון הומניטרי ואיומים ביטחוניים הנשקפים לטורקיה מפעולה כזו.

הפצצה אווירית של אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים באידליב שבסוריה ב-29 באוגוסט 2018. AP
חשש מפני מתקפה קרובה של סוריה ורוסיה. אידליב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully