וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה ניסתה לרגל אחרי מעבדה בשוויץ שבחנה את הגז נוביצ'וק

14.9.2018 / 16:51

בעיתון מקומי דווח כי הרשויות במדינה, יחד עם אלו בבריטניה והולנד, סיכלו את המעקב אחרי המעבדה שבה נבחן גם גז העצבים שהופעל נגד סקריפל ובתו. השניים, שאינם אלו המואשמים על ידי לונדון בניסיון החיסול, נעצרו בהולנד וגורשו

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

שני סוכנים רוסים שניסו לרגל אחרי מעבדה שוויצרית שבחנה את גז העצבים נוביצ'וק נעצרו בהולנד וגורשו ממנה מוקדם יותר השנה - כך דיווחו היום (שישי) העיתון השוויצרי "טגאס אנזייגר" והעיתון ההולנדי "הנדלסבלד".

סוכנות הביון השוויצרית NDB אישרה את המידע, אך שגרירות רוסיה בברן דחתה זאת. "אנחנו רואים בהצהרות כוזבות אלו אבסורד ולא יותר מניסיון נוסף לעורר היסטריה אנטי-רוסית", נאמר בתגובה.

לפי הדיווח בשוויץ, הרשויות השוויצריות, ההולנדיות והבריטיות עבדו יחד כדי לסכל את המעקב אחרי מעדת "ספייז" ליד ברן, שבה עובדים מומחים לנשק גרעיני, ביולוגי וכימי. המעבדה בחנה גזים רעילים ששימשו למתקפות בסוריה וכן דגימות מנוביצ'וק, גז העצבים שבו, לטענת בריטניה, עשתה רוסיה שימוש כדי לנסות ולהתנקש בחייו של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל.

לקריאה נוספת בנושא
החשודים בהרעלת המרגל הרוסי בבריטניה נחשפים: "רק ראינו קתדרלה"
פוטין: אנחנו יודעים מי החשודים בהרעלת המרגל בבריטניה - אזרחים

חיילים עם מסיכות הגנה מפנים כלי רכב ממגרש חניה בעיר סולסברי, בריטניה, בעקבות הרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל, 11 במרץ 2018. רויטרס
חיילים סורקים את השטח בסולסברי אחרי ההרעלה, מרץ/רויטרס

בעיתון נאמר כי שני המרגלים החשודים, שנתפסו בעיר האג, הם לא אלו שהואשמו על ידי בריטניה בשבוע שעבר בניסיון לחסל את סקריפל ואת בתו בעיר סולסברי במרץ.

ה-NDB מסר כי "הרשויות בשוויץ מודעות למקרה של שני מרגלים רוסים שזוהו בהאג וגורשו משם. ה-NDB לקח חלק פעיל במבצע, יחד עם שותפים ההולנדיים והבריטיים, וכך תרם למניעת פעילות לא חוקית נגד מתקן חיוני שוויצרי".

סוכנות הביון הצבאית של הולנד MIVD טרם הגיבה. ב-26 במרץ הודיעה ממשלת הולנד כי היא מגרשת שני קציני מודיעין רוסים שעבדו בשגרירות הרוסית בהאג, מבלי לפרט.

לאחר הרעלת סקריפל, בריטניה ועשרות מדינות אחרות גירשו עשרות דיפלומטים רוסים, כשמוסקבה הגיבה בצעדים דומה בשלה. היה זה היקף גירוש הדיפלומטים בין המזרח למערב הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully