וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוידת בטילי שיוט: איראן חנכה צוללת חדשה

רויטרס ואי-פי

17.2.2019 / 16:04

בטקס בעיר נמל בדרום המדינה נחשפה ה"פתח", המצוידת בטילים בעלי טווח של 2,000 ק"מ המכסה את ישראל. בשל הסנקציות, נאלצת טהראן לפתח תעשייה צבאית מקומית שיכולותיה מוטלות בספק

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא איראן חסן רוחאני חשף היום (ראשון) צוללת חדשה, מתוצרת מקומית, החמושה בטילי שיוט. לפי התקשורת הרשמית ברפובליקה האסלאמית, הצוללת החדשה "פתח" (כיבוש בפרסית) חמושה בטילי ים-קרקע בעלי טווח של כ-2,000 ק"מ, המכסה את ישראל ובסיסים אמריקניים באזור.

טקס החניכה של כלי השיט החדש התקיים בעיר הנמל הדרומית בנדר לנגה, על רקע המתיחות בין טהראן לוושינגטון ולירושלים. היום הזהיר שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף כי יש סיכון גבוה למלחמה עם ישראל במהלך נאומו בוועידת מינכן. אחריו נאם יו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ, שהביע תמיכה במדיניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד איראן.

"היא שוקלת 600 טונות ומצוידת במיטב כלי הנשק, כולל טילי טורפדו, מוקשים ימיים וטילי שיוט שאותם ניתן לשגר מתחת לפני המים", דווח בערוץ פרס TV בשפה האנגלית. הרפובליקה האסלאמית נאלצת לפתח תעשיה צבאית מקומית, שיכולותיה מוטלות בספק, בשל אמברגו הנשק והסנקציות המוטלות עליה מאז המהפכה ב-1979. בשנה שעברה חנך הצי משחתת, שלכאורה מצוידת באמצעים להתחמקות ממכ"מים.

עוד ידיעות בנושא:
רוחאני: איראן רוצה יחסים קרובים עם כל המדינות במזה"ת
איראן משיבה לארה"ב: אנטישמים? מתנגדים רק לישראל שטובחת בפלסטינים
בזמן הפסגה נגד איראן בוורשה: פוטין, רוחאני וארדואן דנו בסוריה

צוללות שנחנכה על ידי צבא איראן, 17 בפברואר 2019. אתר רשמי
איראן מפתחת צי משלה. הצוללת החדשה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully