וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: איראן רוצה יחסים קרובים עם כל המדינות במזה"ת

17.2.2019 / 11:18

נשיא איראן אמר כי ארה"ב וישראל רוצות ליצור פילוג בקרב אזרחי המדינה והדגיש: "לא ניכנע ללחץ שלהן". בדבריו לפיוס רמז לסעודיה, שמתחרה עם טהראן על השליטה באזור

עריכה: שניר דבוש

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (ראשון) כי טהראן רוצה לבסס יחסים קרובים עם כל המדינות במזרח התיכון - פרט לישראל. "איראן מוכנה לעבוד יחד עם מדינות האזור כדי לשמור על הביטחון במזרח התיכון", אמר רוחאני בנאום שנשא בדרום המדינה ושודר על ידי הטלוויזיה הממלכתית. "האויבות שלנו, אמריקה וישראל, רוצות ליצור פילוג בקרב האיראנים".

איראן וערב הסעודית תומכות בצדדים היריבים במלחמות בסוריה ובתימן, כשריאד גם תמכה במהלך של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין ולהטיל מחדש סנקציות על הרפובליקה האסלאמית. "אנחנו לא ניכנע ללחץ של אמריקה ושל ישראל", אמר רוחאני, שלדבריו גישתה של ארצות הברית ביחס לאיראן נועדה לכישלון.

טהראן רמזה כי היא עשויה לנקוט פעולה צבאית במפרץ כדי לחסום יצוא נפט של מדינות זרות בתגובה לסנקציות האמריקניות שמטרתן לצמצם עד לאפס את קניית הנפט ממנה. בנוסף לכך, אתמול הזהירו במשמרות המהפכה כי יפעלו נגד ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות בתגובה לפיגוע הקטלני ביום רביעי, שבו נהרגו 27 לוחמים בסמוך לגבול עם פקיסטן. טהראן טוענת כי הארגון שקיבל אחריות על המתקפה - ג'יש אל-עאדל הסוני - זוכה לתמיכת ריאד.

נשיא איראן רוחאני בעצרת בטהראן לרגל המהפכה האסלאמית, 11 בפברואר 2019. רויטרס
רוחאני בנאום לציון 40 שנה למהפכה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully