וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי הנסיגה: ארה"ב תשאיר "כוח שמירת שלום קטן" בסוריה

22.2.2019 / 1:23

בהצהרה קצרה שמסרה דוברת הבית הלבן שרה סאנדרס נמסר כי כ-200 חיילים יושארו למשך זמן מה במדינה לאחר הנסיגה האמריקנית, עליה הכריז טראמפ בדצמבר האחרון. מוקדם יותר שוחחו טראמפ וארדואן על יצירת אזור חיץ בטוח בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית תשאיר "כוח שמירת שלום קטן" בגודל של כ-200 חיילים בסוריה לאחר השלמת הנסיגה האמריקנית מהמדינה - כך הודיע הלילה (שישי) הבית הלבן. "כוח שמירת שלום קטן בגודל של כ-200 חיילים יישאר בסוריה למשך זמן מה", אמרה דוברת הבית הלבן, שרה סאנדרס, בהצהרה שמסרה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז בדצמבר האחרון כי ארצות הברית תיסוג מהמדינה, לאחר שלטענתו מטרתה העיקרית - הבסת דאעש - הושגה.

מוקדם יותר שוחח טראמפ בטלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, והשניים דנו במצב הקונפליקט בסוריה ובענייני סחר נוספים. על פי הודעת הבית הלבן, השניים הסכימו להמשיך ולשתף פעולה כדי ליצור אזור חיץ מפורז בסוריה. ההתפתחויות האחרונות מתרחשות על רקע חששם של הכוחות הכורדים בסוריה מהיום שאחרי הנסיגה, ומכך שטורקיה עשויה לתקוף אותם.

לקריאה נוספת
הכורדים בסוריה קוראים לאירופה: הגנו עלינו מפני טורקיה
טראמפ הכריז על תחילת הנסיגה: "ניצחון של 100% על החליפות"
דיווח: המעוז האחרון של דאעש בסוריה נפל בידי המורדים הכורדים

כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה. רויטרס
כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה/רויטרס

בראשית השבוע הכריז טראמפ כי ארה"ב מתחילה בנסיגה מסוריה לאחר שהושג ניצחון על דאעש. "אנחנו נסוגים אחרי נפילתה ב-100% של החליפות!", צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. בנוסף, הוא קרא לבעלות בריתה של וושינגטון באירופה לקחת לידיהן 800 לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" שנתפסו בסוריה ולהעמיד אותם לדין.

"החליפות עומדת ליפול", כתב טראמפ בטוויטר. "האלטרנטיבה לא תהיה טובה אם ניאלץ לשחרר אותם. ארצות הברית לא רוצה לעמוד מן הצד כשלוחמי דאעש יפלשו לאירופה, כפי שהם צפויים לעשות". הוא הוסיף: "אנחנו עושים כל כך הרבה, אנחנו מבזבזים כל כך הרבה - הגיע הזמן שאחרים יעשו את עבודתם, שאותה הם מסוגלים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully