וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הכריז על תחילת הנסיגה: "ניצחון של 100% על החליפות"

17.2.2019 / 6:29

נשיא ארה"ב צייץ בטוויטר כי "החליפות עומדת ליפול" והוסיף כי על מדינות אירופה לקחת לידיהן את לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" ולהעמיד אותם לדין. "אנחנו עושים כל כך הרבה, מבזבזים כל כך הרבה - הגיע הזמן שאחרים יעשו את עבודתם"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה כי ארה"ב מתחילה בנסיגה מסוריה לאחר שהושג ניצחון על דאעש. "אנחנו נסוגים אחרי נפילתה ב-100% של החליפות!", צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. בנוסף, הוא קרא טראמפ לבעלות בריתה של וושינגטון באירופה לקחת לידיהן 800 לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" שנתפסו בסוריה ולהעמיד אותם לדין.

"החליפות עומדת ליפול", כתב טראמפ בטוויטר. "האלטרנטיבה לא תהיה טובה אם ניאלץ לשחרר אותם. ארצות הברית לא רוצה לעמוד מן הצד כשלוחמי דאעש יפלשו לאירופה, כפי שהם צפויים לעשות". הוא הוסיף: "אנחנו עושים כל כך הרבה, אנחנו מבזבזים כל כך הרבה - הגיע הזמן שאחרים יעשו את עבודתם, שאותה הם מסוגלים לעשות".

לקריאה נוספת
פנס: נוכחות הכוחות האמריקניים במזרח התיכון תישאר חזקה
יום אהבה במוסול: התרופה לצלקות שהותיר שלטון דאעש בעיר
דיווח: מנהיג דאעש שרד ניסיון הפיכה פנימי של לוחמים זרים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על מצב חירום למימון בניית חומה בגבול מקסיקו בגן הוורדים בבית הלבן ב-15 בפברואר 2019. רויטרס
"הגיע הזמן שאחרים יעשות את עבודתם". טראמפ/רויטרס

בשבועות האחרונים נאבקו המורדים הכורדים להשתלט על המובלעת ליד העיר בגוז ממזרח לנהר הפרת ובסמוך לגבול עם עיראק. הציוץ של טראמפ מגיע אחרי הודעתם של הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים בידי ארצות הברית על נפילת המעוז האחרון של דאעש "בתוך זמן קצר". מפקד הכוחות הכורדיים הוסיף כי לוחמיו פועלים כדי לנקות את העיר בגוז לחלוטין מאנשי דאעש, והפעולה תושלם בימים הקרובים.

בדיווח נוסף של הארגון בסורי לזכויות אדם נמסר כי כמה מאות מאחרוני לוחמי דאעש במובלעת במזרח סוריה נכנעו ביומיים האחרונים והסגירו עצם לידי כוחות המורדים הכורדים. על פי ההערכות, ייתכן כי לוחמי דאעש נוספים מסתתרים במנהרות מתחת לאדמה. דובר מטעם הארגון אמר כי הלוחמים המנוסים ביותר של דאעש מגנים על מעוזו האחרון ב"קרב האחרון" להדיפתו מהעיירה בגוז.

על רקע האירועים האחרונים, סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר אתמול בוועידת מינכן כי נוכחות הכוחות האמריקניים במזרח התיכון תישאר חזקה. עוד הוסיף פנס כי כי הצבא "יאתר" את לוחמי ארגון הטרור.

עוד באותו נושא

דיווח: המעוז האחרון של דאעש בסוריה נפל בידי המורדים הכורדים

לכתבה המלאה
כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה. רויטרס
לוחמים כורדים ואמריקנים בסוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully