וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנס: נוכחות הכוחות האמריקניים במזרח התיכון תישאר חזקה

16.2.2019 / 15:20

ברקע הדיווחים על השתלטות הכוחות הנתמכים בידי ארה"ב על המעוז האחרון של דאעש בסוריה, הצהיר סגן הנשיא כי הצבא יאתר את לוחמי המדינה האסלאמית. בוועידת מינכן לביטחון קרא פנס למדינות אירופה לפרוש מהסכם הגרעין עם טהראן ולהכיר במנהיג האופוזיציה בוונצואלה כנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר היום (שבת) כי נוכחות הכוחות האמריקניים במזרח התיכון תישאר חזקה. בנאום שנשא בוועידת מינכן לביטחון, ברקע הדיווחים על השתלטות הכוחות הסורים הדמוקרטיים על המעוז האחרון של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בסוריה, הוסיף פנס כי הצבא "יאתר" את לוחמי ארגון הטרור.

עוד הוסיף סגן הנשיא כי "איראן היא המדינה המובילה בחסות לטרור בעולם". פנס קרא למדינות אירופה לפרוש מהסכם הגרעין עם טהראן, "הגיע העת ששותפינו האירופים יעמדו לצדנו עם העם האיראני". בנוסף לכך, דחק באיחוד האירופי להכיר במנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו, כנשיא המדינה. לדבריו, "הגיע הזמן ששאר העולם יתערב. פעם נוספת העולם הישן יכול לנקוט עמדה בתמיכה בחירות העולם החדש".

לקריאה נוספת בנושא
הכורדים פתחו ב"קרב האחרון" נגד דאעש במזרח סוריה
דוח הפנטגון: "דאעש יכול להגדיל את השטח בשליטתו בתוך חודשים"
השליח המיוחד של טראמפ לשעבר: הנסיגה מסוריה החייתה את דאעש

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס נואם בוועידת מינכן לביטחון, 16 בפברואר 2019. רויטרס
נוכחות חזקה. פנס, היום/רויטרס

מפקד הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בשטח מסר הבוקר כי המעוז האחרון של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) יפול "בתוך זמן קצר מאוד". מפקד הכוחות הכורדיים, שנתמכים על ידי ארצות הברית, הוסיף כי לוחמיו פועלים כדי לנקות את העיר בגוז לחלוטין מאנשי דאעש, והפעולה תושלם בימים הקרובים.

בדיווח נוסף של הארגון בסורי לזכויות אדם נמסר כי כמה מאות מאחרוני לוחמי דאעש במובלעת במזרח סוריה נכנעו ביומיים האחרונים והסגירו עצמם לידי כוחות המורדים הכורדים. על פי ההערכות, עשויים להיות לוחמים נוספים המסתתרים במנהרות מתחת לאדמה. בשבועות האחרונים נאבקו המורדים הכורדים להשתלט על המובלעת ליד העיר בגוז ממזרח לנהר הפרת ובסמוך לגבול עם עיראק.

ההתקדמות נגד הארגון הובילה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכריז בדצמבר על החזרת 2,000 החיילים האמריקנים מסוריה, חרף אזהרות מצד בכירים בממשלו, בצבא ובקרב בעלות בריתה של וושינגטון כי דאעש טרם הובס למרות קריסת החליפות שלו. בהמבלך היממה הקרובה צפוי טראמפ להכריז על כך שדאעש איבד 100% מהטריטוריה שלו.

עוד באותו נושא

דיווח: המעוז האחרון של דאעש בסוריה נפל בידי המורדים הכורדים

לכתבה המלאה
חיילים אמריקאים בסוריה, 1 בנובמבר 2018. רויטרס
חיילים אמריקנים בסוריה/רויטרס

למרות הדיווח על התקדמות הכוחות, מפקד כוחות צבא ארצות הברית באזור, הגנרל ג'וזף ווטל הזהיר אתמול כי כוחות דאעש עדיין פעילים בסוריה, והטיל ספק ביכולת של המורדים הכורדים להתמודד לבדם במערכה עם דאעש. ווטל אמר לסנאט כי הנשיא טראמפ לא התייעץ עם לפני שהודיע על הוצאת הכוחות האמריקניים מסוריה.

טראמפ אמר אתמול כי "יש לנו הצהרה מיוחדת לפנינו בנושא סוריה וההצלחה במאבק מול החליפות". למרות דברי הנשיא, מפקד כוחות ארצות הברית במזרח התיכון אמר כי לדאעש יש עדיין מנהיגים, לוחמים ומשאבים ולכן המעורבות שלנו בשטח עדיין נדרשת". לדבריו, "גורם מכריע בהשלמת המשימה ומוכנות לנסיגה היא הידיעה שהכוחות הסוריים הדמוקרטיים יוכלו להתמודד לבדם עם האיומים בשטח ולשלוט במצב, אנחנו עדיין לא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully