וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים פתחו ב"קרב האחרון" נגד דאעש במזרח סוריה

כ-20 אלף אזרחים ברחו מהאזור הסמוך לגבול עם עיראק בטרם פתחו הכוחות הסוריים הדמוקרטיים במתקפה להדיפת שרידי הארגון הקיצוני. לפי הכוחות הנתמכים ע"י ארה"ב, מתנהלים קרבות עזים. בסיומם צפוי טראמפ להכריז על הבסת דאעש

צילום: רויטרס

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארצות הברית, מנהלית קרבות עזים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במובלעת האחרונה שלו, הסמוכה לגבול עם עיראק. המתקפה של הכוח, שמורכב בעיקר מלוחמים כורדים, החלה אתמול (שבת) ודובר מטעמו אמר כי הלוחמים המנוסים ביותר של דאעש מגנים על מעוזו האחרון ב"קרב האחרון" להדיפתו מהעיירה בגוז. המתקפה יצאה לדרך אחרי כשבוע שבו אפשרו הכוחות לכ-20 אלף אזרחים להימלט מהאזור.

דאעש איבד בשנים האחרונות את הרוב המוחלט מהטריטוריה שבה החזיק בעיראק ובסוריה, שבשיאה השתרעה על שטח הדומה לזה של בריטניה ושבו חיו כ-7.7 מיליון איש. הכוחות הסוריים הדמוקרטים, הנתמכי על ידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, הדפו את הארגון הסוני הקיצוני מצפון-מזרח סוריה בחודשים האחרונים.

קרבות בין הקואליציה של ארה"ב לבין דאעש, מזרח סוריה, 9 בפברואר 2019. אתר רשמי
תקיפות של הקואליציה במזרח סוריה, אתמול/אתר רשמי

ההתקדמות נגד הארגון הובילה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכריז בדצמבר על החזרת 2,000 החיילים האמריקנים מסוריה, חרף אזהרות מצד בכירים בממשלו, בצבא ובקרב בעלות בריתה של וושינגטון כי דאעש טרם הובס למרות קריסת החליפות שלו. ביום רביעי אמר טראמפ כי בשבוע הבא צפויה הכרזה על כך שדאעש איבד 100% מהטריטוריה שלו.

לא ברור עוד כמה לוחמים נותרו לדאעש, שספג אבדות כבדות. האו"ם מעריך כי בשורותיו בעיראק ובסוריה לוחמים עוד בין 14 אלף ל-18 אלף לוחמים, כ-3,000 מהם זרים. לארגון גם נוכחות במדינות ובאזורים בעלי רוב מוסלמי במזרח התיכון, באסיה ובאפריקה. בנוסף לכך, אנשים המזדהים עם האידיאולוגיה של הארגון ממשיכים לבצע מתקפות רנדומליות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully