וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המעוז האחרון של דאעש בסוריה נפל בידי המורדים הכורדים

16.2.2019 / 13:20

לאחר פתיחת המבצע לכיבוש מובלעת לוחמי המדינה האסלאמית במזרח סוריה, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי המורדים הצליחו במשימתם. מפקד הכוחות הכורדיים בשטח מסר כי "בתוך זמן קצר מאוד" ישלימו לוחמיו את טיהורו המלא של המעוז האחרון. טראמפ צפוי למסור הצהרה בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המעוז האחרון של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) יפול "בתוך זמן קצר מאוד" בידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארצות הברית - כך מסר היום (שבת) מפקד הכוחות בשטח. מפקד הכוחות הכורדיים הוסיף כי לוחמיו פועלים כדי לנקות את העיר בגוז לחלוטין מטנשי דאעש, והפעולה תושלם בימים הקרובים.

בדיווח נוסף של הארגון בסורי לזכויות אדם נמסר כי כמה מאות מאחרוני לוחמי דאעש במובלעת במזרח סוריה נכנעו ביומיים האחרונים והסגירו עצם לידי כוחות המורדים הכורדים. על פי ההערכות, עשויים להיות לוחמים נוספים המסתתרים במנהרות מתחת לאדמה. בשבועות האחרונים נאבקו המורדים הכורדים להשתלט על המובלעת ליד העיר בגוז ממזרח לנהר הפרת ובסמוך לגבול עם עיראק.

ההצלחה המבצעים מגיעה לאחר שבתחילת השבוע הודיעו הכורדים על פתיחת מבצע באזור למיגור דאעש. דובר מטעמם הארגון אמר כי הלוחמים המנוסים ביותר של דאעש מגנים על מעוזו האחרון ב"קרב האחרון" להדיפתו מהעיירה בגוז. המתקפה יצאה לדרך אחרי כשבוע שבו אפשרו הכוחות לכ-20 אלף אזרחים להימלט מהאזור.

לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים במזרח סוריה. רויטרס
לוחמי הכוחות הסורים הדמוקרטיים במזרח סוריה, השבוע/רויטרס

דאעש איבד בשנים האחרונות את הרוב המוחלט מהטריטוריה שבה החזיק בעיראק ובסוריה, שבשיאה השתרעה על שטח הדומה לזה של בריטניה ושבו חיו כ-7.7 מיליון איש. הכוחות הסוריים הדמוקרטים, הנתמכי על ידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, הדפו את הארגון הסוני הקיצוני מצפון-מזרח סוריה בחודשים האחרונים.

ההתקדמות נגד הארגון הובילה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכריז בדצמבר על החזרת 2,000 החיילים האמריקנים מסוריה, חרף אזהרות מצד בכירים בממשלו, בצבא ובקרב בעלות בריתה של וושינגטון כי דאעש טרם הובס למרות קריסת החליפות שלו. בהמבלך היממה הקרובה צפוי טראמפ להכריז על כך שדאעש איבד 100% מהטריטוריה שלו.

עוד באותו נושא

הכורדים פתחו ב"קרב האחרון" נגד דאעש במזרח סוריה

לכתבה המלאה
כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה. רויטרס
טראמפ הכריז על נסיגת כוחות ארה"ב מהמדינה. לוחמים אמריקנים וכורדים בסוריה/רויטרס

לא ברור עוד כמה לוחמים נותרו לדאעש, שספג אבדות כבדות. האו"ם מעריך כי בשורותיו בעיראק ובסוריה לוחמים עוד בין 14 אלף ל-18 אלף לוחמים, כ-3,000 מהם זרים. לארגון גם נוכחות במדינות ובאזורים בעלי רוב מוסלמי במזרח התיכון, באסיה ובאפריקה. בנוסף לכך, אנשים המזדהים עם האידיאולוגיה של הארגון ממשיכים לבצע מתקפות רנדומליות ברחבי העולם

בכיר בצבא ארה"ב נגד טראמפ: לא בשלים לנסיגה

למרות הדיווח על התקדמות הכוחות, מפקד כוחות צבא ארצות הברית באזור, הגנרל ג'וזף ווטל הזהיר אתמול כי כוחות דאעש עדיין פעילים בסוריה, והטיל ספק ביכולת של המורדים הכורדים להתמודד לבדם במערכה עם דאעש. ווטל אמר לסנאט כי הנשיא טראמפ לא התייעץ עם לפני שהודיע על הוצאת הכוחות האמריקניים מסוריה.

טראמפ אמר אתמול כי "יש לנו הצהרה מיוחדת לפנינו בנושא סוריה וההצלחה במאבק מול החליפות". למרות דברי הנשיא, מפקד כוחות ארצות הברית במזרח התיכון אמר כי לדדאעש יש עדיין מנהיגים, לוחמים ומשאבים ולכן המעורבות שלנו בשטח עדיין נדרשת". לדבריו, "גורם מכריע בהשלמת המשימה ומוכנות לנסיגה היא הידיעה שהכוחות הסוריים הדמוקרטיים יוכלו להתמודד לבדם עם האיומים בשטח ולשלוט במצב, אנחנו עדיין לא שם".

(עדכון ראשון: 9:32)

הרמטכ"ל, אביב כוכבי וגנרל ג׳וזף ווטל, מפקד סנטקום - פיקוד המרכז של הצבא האמריקני במהלך פגישתם 23 בינאור 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
ווטל לצד הרמטכ"ל כוכבי, בחודש שעבר/אתר רשמי, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully