וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח הפנטגון: "דאעש יכול להגדיל את השטח בשליטתו בתוך חודשים"

1.2.2019 / 5:50

לפי דיווח ב-NBC, בפנטגון מצאו כי בהיעדר לחץ מתמשך כלפי ארגון "המדינה האסלאמית", הוא עלול להגדיל את הטריטוריה שלו בתוך שישה עד 12 חודשים. הנתונים מצטרפים לדבריו של ראש המודיעין בארה"ב, שסותרים את טענת טראמפ על תבוסת הארגון ברקע החלטתו לסגת מסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

טיוטת דוח שחיבר הפנטגון מזהירה כי בהיעדר לחץ מתמשך כלפי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), הוא עלול לשוב ולהגדיל את הטריטוריה שבה הוא שולט בתוך שישה עד 12 חודשים - כך דווח הלילה (שישי) ברשת NBC מפי פקידים הבקיאים בטיוטת המסמך.

הממצאים כלולים בתוך הדוח הרבעוני של משרד ההגנה, שאמור להתפרסם בשבוע הבא, והוא מתבסס על מידע שהתקבל מהצבא, מסוכנויות ממשל אחרות, וגם ממקורות גלויים לציבור. לפי הדוח, הארגון הטרור האסלאמי שואף להשתלט מחדש על שטחים בסוריה, ובהיעדר לחץ צבאי, הוא יוכל לכבוש את השטח בתוך חודשים בודדים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: נתניהו לוחץ על טראמפ לשמור על נוכחות צבאית בדרום סוריה
השליח המיוחד של טראמפ לשעבר: הנסיגה מסוריה החייתה את דאעש
אחרי הפיגוע של דאעש: לחץ גובר על טראמפ לדחות את הנסיגה מסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוח סוקר את החודשים אוקטובר עד דצמבר 2018, במהלכם הודיע הנשיא טראמפ על כוונתו להסיג את כוחות הצבא האמריקנים משטח סוריה. עוד דווח ברשת NBC כי מספר החיילים בסוריה גדל בימים האחרונים והוא עומד כעת על כ-3,000, כאשר תגבור הכוחות נועד להעניק סיוע לוגיסטי לנסיגה.

ביום שלישי השבוע, אמר ראש המודיעין הלאומי דן קואטס כי דאעש "מתקרב לתבוסה", וזאת בניגוד לדברים שאמר טראמפ ולפיהם ארגון הטרור כבר הובס, כך שאין בעיה לסגת מסוריה. בשימוע בפני הקונגרס יחד עם יתר ראשי זרועות המודיעין, אמר קואטס כי דאעש "חזר ללוחמת גרילה", וכי הוא עדיין "מפקד על אלפי לוחמים בעיראק ובסוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהצהרה מיוחדת על סיום השבתת הממשל, 25 בינואר 2019. רויטרס
טען כי דאעש כבר הובס. טראמפ/רויטרס

הדברים שאמרו ראשי המודיעין באותו התדרוך, לרבות בנושא איראן וצפון קוריאה עוררו את זעמו של הנשיא טראמפ, שצייץ מצידו כי הם "פסיבים ונאיביים", וכי "ייתכן שעליהם לשוב לבית הספר". אולם אמש, נשמע הנשיא אחרת. לאחר פגישה שקיים עם ראש המודיעין הלאומי, ראשת ה-CIA והיועץ לביטחון לאומי, צייץ טראמפ: "הם אמרו לי שמה שנאמר ביום שלישי בסנאט לא הוצג בצורה נכונה על ידי התקשורת, ושאנחנו מסכימים לגבי איראן, דאעש, צפון קוריאה, ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully