וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיג דאעש שרד ניסיון הפיכה פנימי של לוחמים זרים

גורמי מודיעין אמרו לגרדיאן כי אל-בגדאדי הוברח על ידי מאבטחיו אחרי קרב עם פלג מורד במזרח סוריה, שם התקבצו שרידי הארגון הקיצוני. "הם שמעו על התכנית בזמן"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי שרד ניסיון הפיכה בחודש שעבר של לוחמים זרים במזרח סוריה - כך דווח אתמול (חמישי) בגרדיאן. לפי גורמי מודיעין, מאז הציב ארגון הטרור פרס כספי על ראשו של מתכנן הקשר.

ככל הידוע, התקרית קרתה ב-10 בינואר בכפר הסמוך להג'ין, מעוזו האחרון של דאעש הסמוך לנהר הפרת. גורמי מודיעין אזוריים אמרו כי התכנית להפלת אל-בגדאדי הובילה לחילופי אש בין לוחמים זרים לבין שומרי ראשו של מנהיג דאעש, שהבריחו אותו למדבר. דאעש הבטיח פרס למי שיחסל את אבו מות'א אל-ג'זירי, אחד מוותיקי הלוחמים הזרים של הארגון מבין כ-500 שלפי ההערכות עדיין פועלים באזור. מבלי להאשים אותו ישירות, גורמי מודיעין סבורים כי הצעד החריג מציע על כך שהוא עמד בראש הקשר.

"הם שמעו על זה בזמן", אמר גורם מודיעיני. "היה קרב ולפחות שני אנשים נהרגו. היו מעורבים לוחמים זרים, בהם אנשיו הנאמנים ביותר".

גורמים עיראקיים ועמיתיהם בבריטניה ובארצות הברית סבורים כי אל-בגדאדי, שנראה לאחרונה ביוני 2014 בעת שהכריז על הקמת החליפות במסגד במוסול, היה במקום המפלט של דאעש, שאילו הגיעו חברי הארגון ההדוקים ביותר אחרי שאיבדו את מרבית השטח שעליו שלטו בשנים האחרונות. שרידי דאעש נתונים תחת מתקפה של הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים על ידי ארצות הברית מהצד הסורי של הגבול עם עיראק, ומול מיליציות שיעיות פרו-איראניות מן העבר השני.

לקריאה נוספת:
דוח הפנטגון: "דאעש יכול להגדיל את השטח בשליטתו בתוך חודשים"
נשיא עיראק: "טראמפ לא ביקש את רשותנו לפקוח עין על איראן"
בצל הנסיגה: ארבעה אמריקנים נהרגו בפיגוע של דאעש בצפון סוריה

CNN: מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, נפצע במתקפה אווירית. אתר רשמי
נמצא במחתרת מאז 2014. אל-בגדאדי במסגד במוסול/אתר רשמי

מאז 2014 מנסות ארצות הברית, עיראק, סוריה, רוסיה ואיראן לחסל את אל-בגדאדי, שעל גורלו נפוצו שמועות רבות. מנהיג דאעש, החולה בסוכרת וסובל מלחץ דם גבוה, נפצע קשה בתקיפה אווירית לפני ארבעה שנים והוא ירד למחתרת כשלצדו בכירי הארגון הנאמנים, שחלקם חוסלו או נתפסו בשנים האחרונות. מנגד, לוחמי השדה של דאעש נמלאו מהאזורים המכותרים בשבועות האחרונים ואלפים מהם מבני משפחותיהם הסגירו את עצמם לכוחות הכורדיים.

בין השבויים החדשים מספר גדול של לוחמים זרים, חלקם מתעקשים על כך שהם נאלצו להישאר בטריטוריה המתכווצת של דאעש. בהם עשוי להיות גם העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי, שלא נראה מאז סרטון ששוחרר ב-2016. עם זאת, בלונדון מעריכים כי הוא עודנו בחיים. לפי ההערכות, הארגון עשוי להשתמש בבני ערובה מערביים שבהם הוא עדיין מחזיקים כקלפי מיקוח בתמורה למעבר בטוח.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העריך ביום רביעי כי בשבוע הבא יאבד דאעש את שארית הטריטוריה שלו, כחלק מהצדקת הנסיגה שלו מסוריה. עם זאת, הכוחות הכורדיים וכן בכירים בצבא ארצות הברית מזהירים כי דאעש עשוי להתחזק שוב במהרה אחרי יציאת הכוחות האמריקניים, כשגם בעיראק השכנה גוברות המתקפות והפיגועים שהוא מבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully