וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא עיראק: "טראמפ לא ביקש את רשותנו לפקוח עין על איראן"

4.2.2019 / 9:12

ברהם סאלח דחה את דבריו של נשיא ארה"ב, ואמר כי נוכחות הכוחות האמריקניים בארצו היא חלק מהסכם בין המדינות למטרה ספציפית - מאבק בטרור. "אל תכבידו עלינו, האינטרס שלנו הוא יחסים קרובים עם איראן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא עיראק ברהם סאלח אמר היום (שני) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ביקש את רשותה של בגדאד בשביל לאפשר לכוחות האמריקנים המוצבים במדינה לעקוב אחר הנעשה באיראן. זאת, בתגובה לדברי טראמפ כי בכוונתה של וושינגטון לשמור על הכוחות המוצבים בעיראק כדי "לפקוח עין" על המדינה השכנה.

בדבריו בפני פורום בבירה העיראקית, אמר סאלח כי הצבת החיילים האמריקנים היא חלק מהסכם בין שתי המדינות שנועדה למטרה ספציפית של מלחמה בטרור. "אל תכבידו על עיראק עם הבעיות שלכם", אמר הנשיא. "ארצות הברית היא מעצמה גדולה, אבל אל תקדמו את העדיפויות שלכם, אנחנו חיים כאן".

טראמפ ציין בריאיון לרשת CBS כי "איראן היא בעיה גדולה", אולם עיראק נמצאת בעמדה בעייתית מאחר שהיא ביחסים קרובים עם ארצות הברית ועם איראן, שכנתה. נשיא עיראק הדגיש כי "מדובר באינטרס מרכזי של עיראק לקיים יחסים טובים עם איראן" ועם יתר המדינות השכנות.

עוד בנושא:
דוח הפנטגון: "דאעש יכול להגדיל את השטח בשליטתו בתוך חודשים"
אחרי הפיגוע של דאעש: לחץ גובר על טראמפ לדחות את הנסיגה מסוריה
טראמפ נגד ראשי המודיעין: תמימים לגבי איראן, שישובו לבית ספר

נשיא ארה"ב טראמפ נואם בפני חיילים אמריקנים בבסיס עין אל-אסד בעיראק, 26 בדצמבר 2018. רויטרס
טראמפ בבסיס עין אל-אסד בעיראק, דצמבר/רויטרס

אתמול איים ארגון חיזבאללה העיראקי "לגדוע את ידי ארצות הברית" אם היא תשתמש בעיראק כבסיס לתקיפות באיראן ובסוריה, שממנה היא החלה לסגת.

נשיא ארצות הברית אמר לגבי נסיגה אפשרית מאפגניסטן כי הוא רוצה לשמור על כוח מצומצם שם למטרות מודיעיניות. דבריו נאמרו על רקע שיחות השלום עם טליבאן באפגניסטן, שרשמו התקדמות משמעותית בשבועות האחרונים. טראמפ הבטיח בקמפיין הבחירות שלו לסיים את המלחמות באפגניסטן ובסוריה, אך רבים בממשלו ובצבא חוששים כי נסיגה חפוזה תאפשר לארגוני הטרור להרים את ראשם שוב.

"אחת הסיבות שבגללן אני רוצה לשמור זאת (על כוחות בעיראק) היא מאחר שאני רוצה להסתכל קצת על איראן, משום שהיא בעיה אמתית", אמר הנשיא בריאיון לרשת. כשנשאל אם הוא רוצה לעשות זאת כדי שיוכל לתקוף באיראן, הוא השיב: "לא, אני רוצה לפקוח עין על איראן".

עוד באותו נושא

טראמפ: "נשמור על כוחות בעיראק כדי לפקוח עין על איראן"

לכתבה המלאה
שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, במהלך פגישתו עם נשיא עיראק, ברהם סאלח, 9 בינואר 2019. רויטרס
סאלח ספגישה עם שר החוץ פומפאו, בחודש שעבר/רויטרס

הנוכחות הצבאית האמריקנית בעיראק נתקלת בהתנגדות של מיליציות וגורמים שיעים פרו-איראניים במדינה, אולם הממשלה בבגדאד רואה בה הכרח מחשש שארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) יתחזק שוב. דבריו של הנשיא, שמתארים משימה אחרת לחלוטין של הכוחות האמריקניים, צפויים להגביר את הקריאות נגד הנוכחות של ארצות הברית במדינה.

"יש לנו בסיס צבאי יקר ויוצא מהכלל שנבנה בעיראק", אמר טראמפ. "הוא מתאים בצורה מושלמת כדי לעקוב אחרי חלקים שונים במזרח התיכון הבעייתי מכדי שנצא ממנו". הנשיא אמר כי חלק מהכוחות שיוצאים מסוריה יעברו לעיראק, וחלקם ישוב בסופו של דבר לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully