וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים בסוריה קוראים לאירופה: הגנו עלינו מפני טורקיה

בכיר בממשל האוטונומי בצפון-מזרח המדינה דחק במדינות היבשת שלא לנטוש את הכוחות עם תום המאבק בדאעש, על רקע החשש מפני פעולה צבאית של ארדואן. הוא הזהיר כי הם יפנו להגנת אסד אם לא יהיו להם ברירות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בכיר בשורות הכורדים בסוריה קרא היום (שני) לאירופה שלא לנטוש אותם לאחר תום הקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ולהקים כוח בינלאומי שיגן עליהם מפני טורקיה. בריאיון עם סוכנות הידיעות הצרפתית מפריז אמר אלדר חליל כי לאירופה יש "אחריות מוסרית ופוליטית" להגן על הכורדים, שהתבססו בצפון-מזרח סוריה והקימו בה מעין אוטונומיה בזמן מלחמת האזרחים.

חליל היה אחד הגורמים הבולטים בהקמת הישות הפוליטית, שמאוימת עתה על ידי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עם ההכנות לקראת נסיגה אמריקנית מסוריה. הוא הזהיר כי הכורדים, הכוח המרכזי בכוחות הסוריים הדמוקרטיים המקבלים סיוע מהקואליציה האמריקנית מהאוויר, יחשפו הגנה של נשיא סוריה בשאר אסד אם לא יזכו לכזו מצד ארצות הברית או אירופה.

אתמול העביר אסד מסר לכורדים, שלפיהם על להם לצפות להגנה אמריקנית. "אף אחד לא יגן עליכם פרט למדינה שלכם", אמר שליט סוריה, שזוכה לגיבוי רוסיה, איראן וחיזבאללה, ושולט על כ-60% משטחה של המדינה. לפי הערכות במערב, הוא עשוי לנצל את חולשתם של הכורדים כדי לנסות לבסס מחדש את שלטונו באזור.

לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים במזרח סוריה. רויטרס
כוחות כורדיים בצפון-מזרח סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully